leven met 40% longinhoud

11-04-2018 om 15:59 uur

hi graag zou ik ervaring willen delen wat je nog kan doen met 40% longinhoud, ik ben echt heel snel kortademig bijv 10 m lopen en ik moet rusten heb dan echt het gevoel of ik geen lucht krijg.

Login of registreer om te reageren
11-04-2018 om 16:09 uur

misschien eens met je longarts praten over longrevalidatie of een verwijzing vragen naar een copd-fysiotherapeut om je conditie op te bouwen. Dat werkt heel erg goed.
groet Ria

Login of registreer om te reageren
29-04-2018 om 12:39 uur

De beste ondersteuning is spier kiné opbouwend die ook saturatie metingen doet na 3 min fietsen, loopband, ... je zal verschieten hoe vlug je evolueert van half uurtje met veel intervallen tot één uur met intervallen naargelang je saturatie metingen. Na éénmaal te stoppen, terug fulltime werken ging het snel terug bergafwaarts. De weekends zijn recuperatie om in de week voldoende te kunnen functioneren. 't Is nog even zoeken naar een gulden middenweg met eveneens een 40% longinhoud en ondersteunend zuurstoftherapie uiteraard.

Login of registreer om te reageren
29-04-2018 om 12:43 uur

Ben het eens met Advies van Ria daar leer je er heel goed mee om te gaan,zul je zien dat je meer kunt dan je denkt. Goede verdeling van de energie is belangrijk. Succes

Login of registreer om te reageren