copd en mitreaclip operatie

09-04-2018 om 19:04 uur

beste ik heb sinds 1,5 jaar copd 40%longinhoud voelde me gewoon goed was wat sneller moe en uitgeput maar normaal en hoeste bijna nooit.
Na een tijdje kreeg ik steeds in de middag last van koude handen en voeten en neus en werd ook steeds kortademiger, naar de huisarts en die ondekte dat ik een lekkende hartklep had enfin alle onderzoeken en testen gedaan en status 4 lekkage dus werd er besloten een mitraclip te plaatsen en daarna zou ik me een stuk beter voelen.
Direct na de operatie voelde ik eigenlijk helemaal geen verschil cardioloog kwam langs echografie gemaakt hartklep 99% dicht.
Eerste dagen daarna voelde ik me in de middag minder koud en ja beetje beter maar na een week kreeg ik stevige hoestbuien heel erg kortademig echt verschrikkelijk, ben met de ambulance naar ziekenhuis gebracht en alles gecontroleerd en was volgens de cardioloog alles in orde is kwestie van dat het lichaam zich weer moet aanpassen.
Ben nu een aantal dagen verder en hoest mijn longen uit mijn lijf meestal met slijm en kan bijna niets meer zo verschrikkelijk kortademig, wie kan mij hier raad geven of dit normaal is.
Bedankt.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
10-04-2018 om 11:18 uur

Beste wees, als ik het goed begrijp is de hartklepvervanging nog erg recent. Zeker kost het tijd van de ingreep te herstellen. Voor zover ik dat hier op het forum aan de hand van je tekst kan inschatten, passen de klachten die je aangeeft niet logisch volgend op de hartklepvervanging. Ik zou je adviseren hiermee naar de huisarts te gaan.
Succes
Bram van den Borst
Longarts, Radboudumc

Login of registreer om te reageren
10-04-2018 om 12:37 uur
Reactie op Longarts Bram van den Borst

Beste wees, als ik het goed begrijp is de hartklepvervanging nog erg recent. Zeker kost het tijd van de ingreep te herstellen. Voor zover ik dat hier op het forum aan de hand van je tekst kan inschatten, passen de klachten die je aangeeft niet logisch volgend op de hartklepvervanging. Ik zou je adviseren hiermee naar de huisarts te gaan.
Succes
Bram van den Borst
Longarts, Radboudumc

Beste Bram, bedankt voor de snelle reactie alleen betreft het hier geen hartklep vervanging maar het plaatsen van een mitralis clip via de lies, ik kijk het nog aan tot eind vd maand en kom er dan op terug .
Met vriendelijke groet.

Login of registreer om te reageren