Benauwd door het weer van vandaag

07-04-2018 om 17:30 uur

Hallo,

Het is de eerste prachtige dag van het jaar en ik voelde me vanochtend goed, dus dacht vanmiddag even rustig aan wat tuinwerk te doen, maar lig nu met benauwdheidsklachten en erg moe en uitgeblust op de bank.

Ik had sinds jan 17 de diagnose copd gold 2 en dat is in oktober jl bijgesteld naar Acos.

Zijn mijn klachten met dut weer herkenbaar?

Alvast dank voor jullie reacties.

Groeten

Boemer

Login of registreer om te reageren
07-04-2018 om 20:10 uur

Hallo Boemer, zoals je weet heb ik ook copd en astma en ik ben lang geleden in revalidatiecentrum heideheuvel intern geweest.
Daar zei de longarts;bij wisseling van de seizoenen, of opeens verandering van het weer zag zij altijd de meeste longklachten.
Ik zelf reageer ook op verandering van het weer, ik ben ook nog niet fit na mijn laatste opname maar ook ik kreeg het benauwder en was echt hondsmoe, gisteren en vandaag.
Het is heerlijk om in de zon te zitten maar ik red het niet lang nu, het lijkt alsof het extra energie kost nu, waar het precies aan ligt snap ik ook niet.
Hopelijk went het snel voor ons.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
07-04-2018 om 20:27 uur

Ik werk in de ouderenzorg en zie elk jaar bij de eerste voorjaarsdagen dat de mensen bizar moe zijn. Lijkt me dus niks gek dat dat ook voor jou geldt en je mer klachten hebt, luisteren naar je lijf is t enige wat je kunt.

Login of registreer om te reageren
08-04-2018 om 15:55 uur

Hoi Jolien enemsepems,

Dank voor jullie reactie, ben wegens erge vermoeidheid vroeg naar bed gegaan en vandaag maar extra pufjes salbutamol erbij genomen en in huis gebleven.

Het gaat vandaag redelijk, maar de energie is er nog niet.

Hoop dat zulke dagen niet te lang duren, maar moet me er maar bij neerleggen, wat erg moeilijk is.

Er komen vast nog wel mooie dagen dat het wel gaat en ook wij er van genieten Jolien.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
08-04-2018 om 16:45 uur

Hier ook nog vlug moe, vandaag even buiten gezeten in de zon maar de zon was erg fel(als hij scheen) dan word ik er direct moe van en ook benauwder.
T zal wel door de overgang vd seizoenen komen, vandaar ooit de term voorjaarsmoeheid?
Komen vast nog genoeg mooie dagen en dan zijn longen en lijf een beetje meer gewend.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren