vergoeding fysiotherapie COPD, beperkt aantal behandelingen

06-04-2018 om 10:09 uur

Beste longfonds advieslijn,

Ik lees in het nieuwsbericht op de longfondssite dat de fysiotherapie voor COPD patiënten gemaximeerd gaat worden en dus niet meer alles vergoed gaat worden. Hier schrik ik van. Kunnen jullie mij daar meer over vertellen?

Wat doet het longfonds eraan om deze maximering tegen te gaan?

Als het al per 1 augustus ingaat, wat kan ik daar als patiënt aan doen? Ik kan niet van verzekering wisselen of een ander pakket nemen. Hoe kan ik daar bezwaar tegen maken?

Hartelijke groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
07-04-2018 om 17:25 uur

Beste Anne,

Ikzelf heb Acos (copd en astma)en ga 2x per week naar fysio waar ik veel baat bij heb.

Zoals ik begrijp wordt het er beter op, want mensen met gold 2 kunnen dan vanaf de 1e behandeling aanspraak op fysio maken en kunnen er dus meer mensen met copd sneller geholpen worden.

Wel zal het aantal behandelingen gemaximeerd worden zodat het kostenneutraal blijft of te wel het gaat niemand meer kosten.

Deze regeling is er gekomen doordat het longfonds zich hier hard voor heeft gemaakt.

Het zal dus wel loslopen denk ik.

Hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt gehad.

Groeten
Boemer

Login of registreer om te reageren
08-04-2018 om 11:42 uur

Dank je Boemer!

Het lijkt erop dat het voor een aantal patiënten beter wordt. Maar als je nu twee keer in de week naar de fysio gaat dan lijkt het meer te gaan kosten.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
08-04-2018 om 15:48 uur

Hoi Anne,

Zou kunnen, maar we moeten het maar even afwachten en zover ik weet zou het dan moeten ingaan per 2019 lijkt me, alhoewel deze regering erg goed is in het veranderen van spelregels tijdens het spel.

Sterkte

Groeten

Boemer

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 08:03 uur

Beste Anne Parachute,

Boemer heeft al de link geplaatst met de informatie van de website van het Longfonds. Wat er bedoeld wordt in de tekst is dat er meer info komt voor 1 aug. maar de verandering in de vergoeding plaats gaat vinden per 01-01-2019.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren