na 7 jaar copd nu pas echte klachten

05-04-2018 om 15:48 uur

klinkt natuurlijk heel stom maar er is 7 jaar geleden bij mij copd geconstateerd, week in het ziekenhuis gelegen, na 1 jaar luchtweginfectie gehad en daarna nooit meer. ik ben een kleine 2 jaar geleden verhuist maar na 1,5 jaar goed heb ik nu in october al een week in het ziekenhuis gelegen met een longaanval, doordat ik nu weet waar ik op moet letten heb ik sinds eind januari al meerdere keren een longaanval gehad prednison voorgeschreven vanmorgen weer naar de huisarts weer prednison maar ook antibiotica. kan het komen door de omgeving waar ik woon ik woon recht tegenover het AMC dus als ik goed had kunnen had ik kunnen doen daardoor helaas ook dicht bij de snelweg.

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 17:37 uur

wat jammer dat mij daar geen antwoord opgegeven kan worden kunnen jullie mij dan wel vertellen hoe ik het dan moet gaan uitzoeken

Login of registreer om te reageren
09-04-2018 om 17:50 uur

Het duurt altijd even voordat een arts of verpleegkundige antwoord geeft.
Ze doen het naast hun werk en hebben het erg druk meestal
Dus misschien komt er nog een antwoord

Login of registreer om te reageren
10-04-2018 om 07:28 uur

Beste Thea,
Ik begrijp uw laatste zin niet helemaal. Mensen met COPD kunnen last hebben van prikkels, maar dat geldt niet voor iedereen.
COPD is helaas chronisch en een ziekte waar je het ene jaar meer last van hebt dan het andere jaar. Dit kan van verschillende zaken afhangen. Bijvoorbeeld in de winter meer klachten of tijdens een griep meer klachten. Ook is het zo dat in de loop van de jaren de COPD soms wat verergert, dit is per persoon verschillend. U zegt dat u nu weet waar u op moet letten, dat is fijn om te weten, want dan kunt u een longaanval op tijd signaleren en behandelen. Zorg er voor dat wanneer u enkele dagen meer klachten ervaart, u contact opneemt met uw arts, u kunt dan eventueel uw medicatie verhogen of de arts start met medicatie. Zorg dat u uw medicatie trouw inneemt, niet rookt en voldoende beweegt.
Wellicht kunt u een afspraak maken met de longverpleegkundige van uw longarts of de praktijkondersteuner van uw huisarts, voor wat extra informatie.

Sterkte, met vriendelijke groeten, Jeannette de Zeeuw

Login of registreer om te reageren