Vaccinatie

03-04-2018 om 12:21 uur

Van een arts in Australië heb ik onlangs begrepen dat aldaar COPD patiënten jaarlijks ter voorkoming van longontsteking preventief gevaccineerd worden. Waarom is dit in Nederland niet mogelijk? Hiermee kan wellicht een hoop narigheid voor betrokken COPD'ers worden voorkomen. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 15:07 uur

Als je die wilt kan je die gewoon krijgen ( wordt niet vergoed dacht ik ) maar er zijn zoveel oorzaken dat het geen garantie is geen longontsteking te krijgen

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 19:02 uur

Ik heb geen copd, maar andere longproblemen en heb nu voor de 2de keer een vaccin tegen longontsteking gehad dat om de 5 jaar moet worden gegeven, en dit jaar ook een nieuw vaccin dat maar één keer moet toegediend worden.

Login of registreer om te reageren
05-04-2018 om 19:20 uur

Ik heb COPD en reageer allergisch op de hulpstoffen in de griepprik.
Daar komt nog bij dat ik al elf jaar geen longontsteking heb gehad, dus voor mij een dikke nee!

Login of registreer om te reageren
06-04-2018 om 11:11 uur

Ik ben altijd erg bang voor een longontsteking of longaanval omdat ik dan weer zo lang ziek ben en niets kan. Ik vind het vreselijk. Dus haal ieder jaar een griepprik en ben ook gevaccineerd tegen pneumokokken. Beide vaccinaties worden voor mij vergoed omdat ik een longziekte heb. Door de prednison ben ik extra gevoelig voor infecties.

Ik heb zelf veel liever 1000 prikken te veel dan één keer een longontsteking!

Groeten
Anne

PS heb ook vaccinatie gehad voor herpes Zoster, dat was ook zooooooooo pijnlijk

Login of registreer om te reageren