Ophoping talkpoeder

22-03-2018 om 15:14 uur

In juni 2006 heb ik twee maal een klaplong gehad aan de rechterzijde. Beide keren is er een drain geplaatst en na de tweede klaplong is deze nadat hij hij zich weer had opgericht, geplakt met talkpoeder. Drie jaar geleden kreeg ik aan de linkerzijde drie maal een klaplong. Na de tweede klaplong is deze ook weer geplakt met talkpoeder. Evengoed klapte hij weer met een operatie tot gevolg. Na deze ingrepen ging mijn conditie hard achteruit ook met ademnood en kortademig en kreeg ik last van een zeurderige pijn in de borstkas met daarbij pijnscheuten. Onderzoeken wezen uit dat ik longemfyseem had en een Scan vertoonde plekken op de longvliezen die er niet horen. Mijn Longarts denkt nu dat deze plekken ophopingen zijn van het talkpoeder wat twaalf en drie jaar terug is gebruikt voor het plakken van de longen deze pijn veroorzaken.
Mijn vraag is: wie heeft ervaringen met deze klacht en komt dit vaker voor?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
04-04-2018 om 07:21 uur

die ophopingen zien we vaker. tevens zien we vaker dat mensen na het hebben gehad van een klaplong en een drain en of operatie pijn aan de borst hebben en houden. wat daar dan exact de reden van is is soms moeilijk aan te geven. spieren zenuwen of botstructuren. fysiotherapie kan soms goed helpen.

Login of registreer om te reageren