atrovent of spiriva

21-03-2018 om 11:37 uur

Vorige week heb ik op de EHL gelegen.Bleek een opvlamming te hebben van mijn COPD.Eerste keer sinds constatering COPD sinds 4 jaar.
Ben daar toen verneveld.Foto,s bloed en bloedgas bekeken.Was eigenlijk allemaal goed.
Naar huis met een al lopende prednisolonkuur,daarbij AB kuur.
Atrovent 4 tot 6 x pd. foster(gebruil ik al) opgehoogd naar 4x 2 puftjes en salbutamol.
Benauwdheid is nu weer over,Nu coniditi e nog.
Nu is mijn vraag of ik ipv spiriva de atrovent kan blijven gebruiken.Heb het gevoel dat dit beter binnen komt(gebruik voor alles voorzetkamer.
Hoor graag reactie.
vr. gr. LiaG

Login of registreer om te reageren
21-03-2018 om 18:48 uur

Dat moet je met je behandeld arts overleggen. Het zou op zich moeten kunnen want de werking berust op hetzelfde. Het is alleen de vraag of Atrovent je goed genoeg de nacht door helpt, het werkt maximaal zes uur ipv 24 uur bij spiriva.

Ik werd 's ochtends steeds heel benauwd wakker en ben toen Eklira gaan gebruiken, dat werkt twaalf uur en atrovent voor zo nodig erbij.

Login of registreer om te reageren
21-03-2018 om 20:52 uur

Dank je voor je reactie.
Ik gebruikte spiriva vooralsnog s'morgens ,de rest vd dag foster.
Nu na een longaanval extra medicatie zoals de atrovent ipv spiriva,dit dan meerdere malen per dag en dan weer afbouwen.
Moet in mei weer voor controlefoto en naar longarts,dus bespreek ik het ook weer met hem
gr.Lia

Login of registreer om te reageren
22-03-2018 om 08:55 uur

LiaG

Fijn dat je weer opgeknapt bent. Wij sluiten ons aan bij het antwoord van Daantje. Sterkte met de opbouw van je conditie.

met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren