SHIT...Letterlijk en figuurlijk

20-03-2018 om 13:59 uur

Hoi
Ben nu voor het eerst aan het praten altijd gepraat met mensen die het toch niet snappen. Soms denk ik nog steeds dat ik mij aanstel althans dat hoop ik , als mensen mij vragen of ik benauwd ben kan ik er niet eens antwoord opgeven. Ja jarenlang gerookt gestopt en weer begonnen vaak door stress en niet genoeg doorzettingsvermogen of gewoon al depressief. Mijn kinderen hadden het snel door kon af en toe niet achter ze aanrennen van de benauwheid als ze stout waren geweest. Door zoveel mensen erop gewezen maar het niet willen inzien. Nu nieuwe medicatie Trimbow met flinke hoofdpijn, ben weer gaan sporten, maar vraag mij ook af of het nog zin heb op deze vraag betrap ik me zelf vaak dat het mij angstig maakt. Het zit een beetje boel in mijn karakter om teveel te willen de angstige momenten zijn het zwaarst vooral als
een longfunctie lager uitvalt dan verwacht. Ik schrik dan echt ... de laatste keer was weer zo'n moment ik was alleen gegaan want ik voelde mij eigenlijk wel goed de arts vertelde het maar ken je het gevoel van ontkenning. Nieuwe medicatie beter passend bij mij karakter, met de bijhorende klachten. Week later bij de longverpleegkundige nog is gevraagd zelfde antwoord ik dacht eigenlijk dat ik gek was dat ik dingen hoor die er niet zijn. Kan toch misschien wel met de gedachte liever prettig gestoord dan een chronische ziekte. Ik bedoel misschien hebben de hersens niet genoeg zuurstof. Volgende keer gaat mij zus mee. Week later in het ziekenhuis paniekaanval wilde eigenlijk niet gaan maar dit voelde toch net iets anders ontsteking/ long ribben het was pijnlijk antibiotica gehad. Gelijk dacht ik o dat was er natuurlijk aan de hand bij de longfunctie met een ontsteking adem je anders omdat het pijn doet daarbij ben ik een stresskip en heb ik faalangst het blijft een test dus nu wachten op de volgende longfunctie. Ik kan de spanning bijna niet aan gelukkig heb ik lieve familie en vrienden, die ook nu wel geschrokken waren en niet meer roken in mijn buurt en ik kan nu ook daar op visite als is het niet ideaal. Vooral boos omdat ik altijd rekening hou met iedereen en sterk het gevoel heb dat mensen dat niet met mij doen. Vaak denken mensen dat zij je helpen maar vaak werkt dat niet zo. Of hebben medelijden in de plaats van medeleven maar dragen dan wel zeer sterke parfumluchtjes, luchtverfrissers volop aanwezig en ja mag ik daar wat over zeggen het is toch mijn eigen schuld....

Login of registreer om te reageren