Hoi ik ben hanna

18-03-2018 om 22:36 uur

Goedenavond allemaal, ik ben Hanna 54 jaar en heb Copd maar tot nu toe weinig klachten, en Astma, begin februari kreeg ik de griep twee dagen later huisarts gebeld en omdat ik Copd heb gaf ze mij voor de zekerheid Antibiotica,maar het ging 2 dagen later echt slecht omdat het zaterdag was naar de huisartsenpost in het ziekenhuis, longfoto gemaakt, getest op influenza en was dus positief, het zuurstof gehalte in het bloed was gevaarlijk laag werd mij verteld zelfs zo laag dat er schade aan de hersenen kon
ontstaan werd mij verteld, dat was dus schrikken,meteen opgenomen aan de zuurstof en werd verneveld en kreeg prednison ik zou naast de griep ook een longaanval hebben vertelde ze mij.
6 dagen zuurstof gehad toen was het zuurstof gehalte op het randje en mocht naar huis.
Maar nu meer dan een maand later nog steeds niet goed nog steeds heel kortademig, benauwd en hoesten.
Ik heb fosfor en Berodual maar helpt nu echt niet veel.
Ben 6 dagen geleden weer bij de huisarts geweest kon niet meer diep inademen had pijn in de longen en vreselijke hoest, was ook doodmoe na al die weken, mijn longen klonken niet goed vertelde ze mij ook mijn hart sloeg echt schrikbarend snel ik kreeg prednison en Antibiotica ook kreeg ik anti allergiepillen voor astma
Ik merk dat ik vocht in de benen krijg vooral links, mijn hart slaat echt ontzettend snel bij de minste inspanning, blijf benauwd en kortademig, klamme zweet geen koorts en mijn longen blijf ik voelen begin me nu toch echt zorgen te maken kan ik een Longembolie hebben?
Weet niet zo goed of ik nu alweer naar de arts moet gaan maar zo kan ik ook niet blijven want de prednison is op misschien gaat het dan zelfs nog slechter.
Alvast hartelijk dank

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 02:39 uur

Beste Hanna64

Welkom op het longforum.

Mijzelf lijkt het me verstandig even bij de Huisarts langs te gaan, zeker ook omdat de prednison kuur voorbij is. Waarschijnlijk heb je voor zes dagen prednison en voor tien dagen een antibiotica kuur gekregen. Je kan ook even wachten tot ook de antibiotica kuur op is en er in de komende drie dagen nog verbetering optreed maar daarna zeker even langs de huisarts gaan. Je kan ook even voor de zekerheid bellen met je huisarts, de huisarts er voor jou en niet jij voor de huisarts.

Sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 20:12 uur

Goedenavond
Nee ik heb in het ziekenhuis 6 dagen Prednison gehad,toen ik 4 dagen thuis was en het slecht ging heb ik weer 5 dagen gekregen, maar het ging niet beter heb toen een vervangend arts gebeld omdat mijn huisarts op vakantie was en kreeg toen meteen voor 14 dagen Prednison, daarna is het wel iets beter geworden maar een paar dagen erna weer mis ben toen terug naar mijn eigen huisarts gegaan en heeft toen antibiotica voor 7 dagen gekregen en prednison afbouw dus 2 dagen 30 mg, 2 dagen 25 mg, 2 dagen 20 mg, 2 dagen 15 mg , 2 dagen 10 mg en 2 dagen 5 mg, moet nu nog 2 dagen 10 mg en 2 dagen 5 mg.
Ik begin echt een beetje radeloos te worden nu
Maar zal contact opnemen met de longarts dat lijkt me beter dan de huisarts.
In ieder geval bedankt voor je reactie en advies
Fijne avond
Groetjes

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 22:42 uur

Welkom hier Hanna, ik zou ook zeker de longarts bellen ipv de huisarts,helemaal nu de opname nog maar zo kort geleden was en je zuurstof zo ernstig laag was.
Ik heb ook copd en ik moet altijd contact opnemen met mijn longarts, alleen bij afwezigheid of weekend dan eerst de huisarts of hap
Mijn huisarts zegt hetzelf ook, liever de longarts eerst, geen 2 kapiteinen op 1 schip zegt ze dan behalve als het een kleinigheidje is dan is t wat anders.
Vooral nu de prednison op is en er nog geen verbetering komt zou ik zeker even bellen met longarts.
Sterkte hoor, ik snap je angst en onrust! Beterschap, Jolien

Login of registreer om te reageren