Thermometer

15-03-2018 om 11:52 uur

Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe koortsthermometer. Wie heeft er een goede tip?

Login of registreer om te reageren
15-03-2018 om 13:56 uur

Ik heb t liefst de “kwik” variant, meting duurt langer dan een digitale maar is betrouwbaarder vind ik...

Login of registreer om te reageren
15-03-2018 om 14:30 uur

Edelwijss, anaal meten denk ik?

Ik hen nu eentje van 20 jaar oud denk ik, eentje anaal digitaal. Maar of ik hem nog helemaal vertrouwen kan? Het piepen dat hij klaar is in ieder geval niet ;-)

Login of registreer om te reageren
15-03-2018 om 20:10 uur

Ja anaal is meest betrouwbaar, maar ik meet altijd axillair en dan er wat bij optellen

Login of registreer om te reageren
15-03-2018 om 20:31 uur

Ik heb een gewone digitale maar die vertrouw ik niet. Daarnaast een oorthermometer die ik meestal gebruik. Die klopt bij hoe ik me voel en in het ziekenhuis meten ze ook zo. Bevalt mij goed.

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 15:26 uur

Inmiddels heb ik gekozen voor de hema dgitaal. Dit omdatdeze goed uit testen kwam. Blijkt hij niet goed te werken kies ik die edelweiss ook heeft

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 15:29 uur

Wij hebben een Braun oorthermometer, kostte 99 gulden, kun je nagaan hoe oud hij al is. Klopt precies met anale meting (paar keer geprobeerd).
Ik heb trouwens ook een bloeddrukmeter van Braun en die is eveneens uitstekend en precies! Ik neem hem mee als ik op bloeddrukcontrole ga, want er zit een geheugen in. En hij geeft exact dezelfde waarden aan als die van de h.a.

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 19:53 uur

Zal ouderwets zijn heb gewoon een erg oude kwik thermometer voor rectaal gebruik...zal me niks verwonderen als ik er nog als baby mee gemeten ben. Het ding is zooooo oud zit in een rvs hulsje met rode bovenkant.

https://www.acritica.com/uploads/news/image/730022/article.jpg

Maar we hebben inmiddels ook zo een Braun oorthermometer hoor.

Login of registreer om te reageren
17-03-2018 om 08:14 uur

Afgelopen dagen heb ik veel thermometers bekeken, en steeds blijkt dat de oorthermometer vaak problemen geeft.
Vandaar een digitaal die goed uit de bus kwam

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 02:44 uur

Tja ... al die testen, zoveel verschillende thermometers, het beste vind ik vaak nog altijd gewoon hoe ik me voel en wat ik aan klachten ervaar en niet onbelangrijk stukje ervaring en buik gevoel.

Noot ik heb natuurlijk ook nog een partner die verpleegkundige is. Kan wel een grapje er over maken dat ik haar daarop heb uitgekozen. Na mijn scheiding dacht ik wat kan ik als longpatiënt nou beter uitkiezen dan een verpleegkundige.

Login of registreer om te reageren