hoesten met slijm

08-03-2018 om 12:00 uur

Vorige week vrijdag kreeg ik koorts, spierpijn hoofdpijn en het is dus de griep. Ik heb nu geen koorts meer maar ik hoest heel veel slijm op en als ik bed lig hoor ik vreemde geluiden bij ademen. Ook doet het schrijnend pijn met hoesten.

Omdat ik vorig jaar 2 keer binnen 3 maanden tijd een longontsteking heb gehad ben ik dus bang voor een nieuwe longontsteking. Ik toen zo'n saturatiemetertje gekocht omdat de huisarts die ook gebruikte en die meet 97 dat is normaal heb ik begrepen. Moet ik me nu zorgen maken of hoort het gewoon bij de griep?

Login of registreer om te reageren
08-03-2018 om 13:13 uur

Beste Oma57

IK ben geen arts, maar heb het zelfde meegemaakt (deze week) nog.
Goed teken is, dat u het slijm goed kunt ophoesten. De pijn bij het hoesten (neus. keel , brochien) komt mij ook bekend voor.
Nu hoor ik dit van tal van andere mensen, die ook de griep hebben, dus het zal wel bij de griep horen.
DE hoestklachten en benauwdheid , schijnen bij deze griep extra erg en lang op te spelen.

Maar dat neemt niet weg, altijd alert te zijn op een longontsteking.
Bij twijfel, altijd een arts vragen.

Beterschap

Victor

Login of registreer om te reageren
12-03-2018 om 10:11 uur

Beste oma57,

Zoals Victor al schrijft lijkt het erg op griepverschijnselen, maar als je twijfelt is het altijd goed de arts te vragen om longontsteking uit te sluiten. Zeker bij twijfel niet mee door blijven lopen.

Beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn.

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 11:06 uur

Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die heeft geluisterd, maar het zat niet vast. /:)

Login of registreer om te reageren