smog

05-03-2018 om 13:56 uur

Hoi,
Ik ben al lang niet geweest hier, af en toe wel gelezen....
Maar nu toch een vraag over fijn stof/ smog. Merken jullie ook als de lucht viezer is? De afgelopen dagen was de fijnstof en de NO2 hoog hier in mijn omgeving. Gisteren moest ik wel op de fiets naar m'n werk omdat er in het weekend geen bussen rijden voor 07.00, fijn stof was 84 en dat merkte ik al na 5 min fietsen. Hoger in m'n ademhaling, piepen en benauwd gevoel, normaal heb ik een flink tempo, maar nu kwam ik een stuk langzamer vooruit. En nu merk ik dat het steeds wat erger wordt, ga steeds meer schrapen, slijm ophoesten, vieze smaak erbij, bij inspanning gelijk hijgen als een molenpaard. Ik kijk het nog ff aan of ik het red met ophoging van m'n pufstuf en anders ga ik woensdag gezellig op visite bij m'n huisarts!
Ik vraag me af of anderen er ook zo heftig op reageren, je hoort er namelijk niks over op het nieuws....

Groetjes Janneke

Login of registreer om te reageren
05-03-2018 om 14:36 uur

Beste Janneke,
Met het koude weer van de afgelopen tijd had ik veel last
van hoesten, slijmvorming en benauwdheid.
Ik heb ook het gevoel dat met de oostenwind veel rotzooi
onze kant opkwam. Vieze smaak in de mond door vies slijm.
Vandaag is de temperatuur hoger en de wind westelijker
en voor mijn gevoel schoner. Het slijm in de longen komt
meer los en dat voelt heel fijn.
Hopelijk komt de lente snel.
Beterschap verder

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 15:45 uur

Hoi Janneke,

Ik heb er ook heel veel last van. Ik kijk ook vaak hoe de luchtkwaliteit is bij de meetstations bij mij in de buurt via de app van het RIVM. Maar ik heb ook gewoon last van de weerwisselingen.

Check vooral je luchtkwaliteit op longfonds.nl !!!! en laat iedereen dat in jouw omgeving ook doen. Het longfonds gaat met deze gegevens naar jouw gemeente, dan komt het daar vast op de agenda en dat helpt vast mee voor bewustwording en maatregelen. De lucht is niet schoon in NL en er is veel verbetering mogelijk,

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 22:25 uur

Hoi Anne,
Dat checken doe ik ook vaak! En dat van die gezonde lucht vind ik een goed idee! Ik heb vanmiddag een pred kuur gehaald, want ik heb inmiddels een flinke aanval.

Login of registreer om te reageren
09-03-2018 om 11:12 uur

He bah Janneke, wat naar. Ik hoop dat je snel weer over je longaanval heen bent! Sterkte ermee

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 14:12 uur

ik heb de check van het longfons gedaan maar de lucht is bij mij niet schoon door gestuurd naar de gemeenten. En Janneke heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
02-07-2018 om 13:37 uur

Ik ben nu bijna een week de smogkiller aan het testen en heb er nu 4 video's van gemaakt de resultaten zijn echt niet te geloven ik ben voor 100 % van mijn Chronische hyperventilatie af

Login of registreer om te reageren
26-07-2018 om 12:25 uur

Bij ons in Vlaardingen hebben veel mensen van de zomer smog gehad vooral zondagochtend was het heel erg. >:)

Login of registreer om te reageren
20-09-2018 om 14:57 uur

Afgelopen zaterdag vervroegd teruggekomen van onze vakantie. We waren in Modena (Italiƫ) ik kon alleen maar in de airco zitten, zodra ik buiten kwam hevige last van mijn astma. Maandag opgrnomnen ivm excerbatie. Nu thuis met hoge dosering prednison en aanpassingen medicatie via vernevelaar.

Login of registreer om te reageren