AirFluSal i.p.v. Seretide

03-03-2018 om 19:19 uur

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met AirFluSal. Een paar jaar heb ik Flixotide gebruikt. Tot ik 3 jaar terug 3xd 2 inhalaties Foster moest gebruiken. Na een jaar mocht ik over op 2xd 2 inhalaties Flixotide. Vanaf dat moment heb ik het vaak benauwd gehad en af en toe was antibiotica nodig. Maar mijn hartslag was heel vaak hoog (in rust 120) en mijn longen waren snel geïrriteerd. Nadat het in december weer mis ging kreeg ik Seretide 2xd 2 inhalaties. Wat een verademing! Eindelijk was ik niet meer zo vreselijk moe en had ik het niet meer zo snel benauwd. Nu kreeg ik vorige week ineens van de apotheek AirFluSal. Het schijnt hetzelfde te zijn als Seretide maar op internet lees ik slechte ervaringen met dit medicijn. Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik wil na die paar jaar tobben niet weer dezelfde narigheid ;-)

Login of registreer om te reageren
07-03-2018 om 16:00 uur

Beste Linde,

In de Airflusal zitten dezelfde werkzame stoffen als in de Seretide maar het zit in een ander apparaatje. Had je de Seretide in de diskus? En ging het inhaleren goed met de diskus? Dan zou ik weer vragen om de Seretide diskus in de apotheek.

Je kan je verkering bellen om te vragen of dit kan bij jouw polis. Het kan zijn dat de verzekering afspraken maakt met de apotheek over welk apparaatje of welk merk medicijn ze vergoeden binnen jouw polis. Als ze alleen de Airflusal vergoeden dan zal je wel eerst de Airflusal moeten proberen.

Als de apotheek jouw niet de Seretide wil geven dan zou ik naar een andere apotheek gaan.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren