infuus bij fietstest

21-02-2018 om 17:06 uur

Ik krijg volgende maand een fietstest, waarbij een infuus in de pols geplaatst wordt.
Nu is het zo, dat in 2008 spatadertjes in mijn benen werden weggespoten. Hierdoor heb ik zeker zo'n 2 jaren met vieze bruine plekken op mijn benen gelopen. In 2016 en 2017 volgde een laseroperatie, die geen bruine vlekken teweegbracht, echter van de laatste (ca oktober 2017) heb ik nog steeds een rood klein vlekje waar de laser naar binnen ging.
Nu vraag ik me af of een infuus ook een dergelijke reactie, verkleuring van de huid, tijdelijk of blijvend, teweeg kan brengen. Zo ja, is het eventueel mogelijk het infuus weg te laten, want mensen kunnen nog al eens vreemd reageren wanneer ze iets opmerkelijks op mijn onderarmen zien. Zo had ik wel vaker uitslag op mijn onderarmen, die kwam en ging, volgens de huisarts een reactie op de longmedicatie. Ik ben single en zoek al jaren een partner.
Eens kwam ik bij het tankstation en toen vroeg me de man daar of de uitslag besmettelijk was! Het zou zo maar eens een mogelijk kontakt in de weg kunnen staan...

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 15:21 uur

Anita2

Vervelend zeg dat je bruine plekken krijgt op je huid door de longmedicatie. Bij langdurig gebruik kan je huid er dunner van worden waardoor je eerder vlekken ziet. Mogelijk speelt dit een rol. Wij kunnen niet beoordelen of het infuus weggelaten kan worden. Overleg even met je longarts of met de assistente over het infuus en geef aan waarom je liever de fietstest wilt zonder infuus.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 16:02 uur

Nee, de vlekken op mijn armen door de medicatie zijn waarschijnlijk kleine oppervlakkige bloeduitstortingen, die rood beginnen, daarna donkerrood en uiteindelijk bruin en dan wegtrekken. Waarschijnlijk is de huid zo dun geworden, dat bij de minste of geringste schuring er een bloeduitstorting komt, meestal zonder bloedverlies maar soms wel bloedverlies.

Login of registreer om te reageren
23-02-2018 om 09:20 uur

Hoi Anita, de huid op mijn onderarmen is ook inmiddels papierdun geworden. Ik moet ze elke dag invetten met rijke bodymilk. Als ik een wondje opgelopen heb, kan ik geen pleister erop plakken, want dan trek ik mijn velletje weer kapot. Ik krijg szomers ook altijd commentaar.
Maar toen de slagaderprik in mijn pols werd geplaatst, was er naderhand niets te zien. Inmiddels heb ik hem 3 keer gehad, het enige dat ik zag was een klein gaatje en een klein blauw plekje dat snel wegtrekt.
Gewoon bloedprikken is wisselend, soms krijg ik een enorme blauwe plek die meer dan een week zichtbaar blijft. En soms is het nauwelijks te zien. Het ligt ook aan de techniek van de laborant.
En! niet te lang dichtdrukken of je arm buigen (naar je schouder toe) dat maakt het erger. Gewoon natuurlijk laten stollen en je arm recht houden.

Login of registreer om te reageren