Na een hectische periode...

20-02-2018 om 13:25 uur

Hallo, daar ben ik weer!!!
Jeetje wat ben ik hier lang niet geweest… Hoe dat is gekomen? Een heel lang verhaal, maar ik ga hem proberen in te korten tot enkele regels.

De laatste maanden van 2016 heb ik behoorlijke stress gehad waardoor het niet erg goed ging met me, de stress kwam grotendeels door mijn werkgever die maar dacht dat ik, ondanks mijn ziekte, gewoon alles zou kunnen op het werk. “Misschien dat je hier niet reageert”, dat zou dan voor mij DE plek worden waar ik voor altijd zou willen blijven! Als ik op mijn werk niet zou reageren en de buitenwereld wel.

Toen ik dat eenmaal weer een beetje op de rit had kwam het volgende stress moment, privé en daar wil ik ook niet zoveel over uitweiden, maar ik kan jullie wel vertellen dat het 5 hele hectische maanden zijn geweest waarbij ik uiteindelijk zelfs de keuze heb moeten maken om tijdelijk voor thuiszorg te kiezen die me gingen helpen met douchen, iets wat ik eigenlijk helemaal niet wilde…

Half 2017 leek ik eindelijk mijn leven weer op de rails te hebben, mijn gezondheid stabiliseerde en de stressperiode was eindelijk achter de rug. Tot half september heb ik hiervan mogen genieten en toen ging het weer helemaal mis. Ik kreeg voor mijn blaasontsteking een antibioticakuur die niet de eerste keus zou moeten zijn voor longpatiënten, dezelfde dag belande ik op de spoed en nog altijd ben ik verre van mijn oude niveau. Ik heb inmiddels een 4e puffer erbij gekregen, en sta op de wachtlijst om bij de longprofessoren om te kijken of er nog iets aan te doen is.

Enkele regels is het niet geworden, maar een heel lang verhaal is het ook niet geworden. De laatste anderhalf jaar dus een heel hectische leven waarin mijn blog even niet in mijn top 10 voorkwam, maar ergens onderaan de top 100…

Hoe het nu met me gaat? Ik leef mijn leven en dat gaat me, ondanks alle klachten best goed af. Soms ben ik een beetje het leven beu door alle klachten die ik krijg door mijn astma, zo ben ik veel moeier dan voorheen en ben ik nog wel eens incontinent bij een aanval. Maar ondanks de klachten probeer ik een leuk leven te volgen, zo ben ik begonnen mijn fotografie-hobby weer op te pakken, ben ik veel met mijn hond Damaris aan het water te vinden, blog ik weer met enige regelmaat en ga ik met Dave geregeld er op uit om wat leuks te doen wat niet te veel energie kost.

Volgende week schrijf ik mijn nieuwe blog met hoe het nu gaat!

Login of registreer om te reageren
Moderator
20-02-2018 om 13:38 uur

Heey Marleen goed te lezen dat je weer terug bent
Neem kleine stapjes dan geloof ik dat het goed komt met je, Ben benieuwd naar je blog volgende week!

Login of registreer om te reageren