Moederschap en astma

19-02-2018 om 14:34 uur

Hallo allemaal

Ik vroeg mij af of er meer moeders zijn met kinderen? ( vast wel ) en instabiel astma.

Wij hebben een zoontje van net 1 jaar.

Hoe doen jullie dat als je ziek bent?
Mijn man werkt en is verschillend tussen 17 en 19 uur thuis. Hij heeft zwaar werk.
Hij helpt echt waar hij kan en helpt mij ook nog met douchen enzo en als hij thuis is zorgt hij voor onze zoon.

Ik heb nu de verschonings spullen enzo beneden, hoef alleen naar boven als hij zijn slaapje gaat doen.

Maar ten eerste vind ik het lastig dat ik van alles niet kan. Ik kan hem bijna niet eens optillen.

En ten tweede Ja, zoontje van 1 jaar kun je ook niet van verwachten dat hij de hele tijd zelfstandig speelt.

Voor de zwangerschap was mijn astma niet zo instabiel en tijdens de zwangerschap, jee wat voelde ik mij goed qua astma klachten!
Maar na de zwangerschap.....

Maar iemand tips?

Login of registreer om te reageren
20-02-2018 om 20:40 uur

Ik heb een kind in de basisschoolleeftijd. Mijn man helpt veel en ook familie helpt veel. Ik besteed zoveel mogelijk praktisch huishoudelijke dingen uit, zodat ik tijd en energie heb voor mijn gezin. Eigenlijk van elke fysieke of mentale (spanning) inspanning moet ik herstellen, dit calculeer ik zoveel mogelijk in. Is die hersteltijd er niet dan doe ik het niet en laat ik het aan me voorbij gaan, behalve als het mijn gezin betreft. Helaas komt het ook voor dat ik het net niet red ondanks alle voorzorgsmaatregelingen en dan haalt bijvoorbeeld mijn schoonmoeder onze dochter van school zodat ik eerst even kan liggen. Heb je hier wat aan?

Login of registreer om te reageren
21-02-2018 om 03:17 uur

Bedankt voor je reactie.
Oke dus eigenlijk zou ik dingen moeten uitbesteden ipv alles zelf willen doen.
Ik ben er alleen zo slecht in.

En normaal gezien, werk ik 24-28 uur per week.
Vaak van 7-13 uur en dan doe ik daarna huishouden en boodschappen enzo met onze zoon.
En de hondjes uitlaten natuurlijk.

Mijn schoon ouders wonen niet erg dichtbij en zijn zelf ook niet geheel gezond.
Mijn ouders zelf mankeren ook van alles, die nemen wel eens een boodschapje mee ofzo maar meer kan ik niet vragen.
Zusje heeft 2 jonge kids 1 van 1 en 1 van 1 maand en is dus ook druk.

Maar het ligt ook aan mijzelf.
Ik moet meer keuzes gaan maken dus.

Login of registreer om te reageren
21-02-2018 om 05:36 uur

Misschien eens een ergotherapeut om advies vragen?

Login of registreer om te reageren
21-02-2018 om 07:11 uur

Wat kan een ergo therapeut daarin betekenen?
Ik dacht dat die waren voor trapliften en til technieken enzo

Login of registreer om te reageren
21-02-2018 om 09:30 uur

Een ergotherapeut kan je ook helpen met een goede dag- en weekindeling en hoe je huishoudelijke taken met zo min mogelijk energie kan doen. Mij heeft het wel geholpen. Je hebt meestal geen verwijzing nodig.

Login of registreer om te reageren