Moeheid en medicijnen

maartentasmaartentas Gebruiker
Hallo,

Mijn naam is maarten en ik merk de laatste jaren dat ik steeds meer vermoeid word. Heb jaren flixotide 200mg gebruikt en kreeg afgelopen zomer seretide 50/200mg. Ben nog steeds erg vermoeid. Heb een longtest gehad en daar was alles goed. Wel gemerkt dat ik mij een stuk beter voelde na deze test. Kan het zijn dat mijn medicijnen te laag en ik verkeerd ingesteld sta? En dat ik daardoor vermoeid ben?

Groeten,
Maarten

Reacties

  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ja, dat kan. Bespreek dit met je arts.
  • Longfonds AdvieslijnLongfonds Advieslijn Longfonds Advieslijn
    Maartentas

    Moeheid is een veel voorkomend probleem bij astma/COPD en kan allerlei oorzaken hebben. Het is mogelijk dat de dosis niet genoeg is. Of dit werkelijk zo is kan je arts het beste beoordelen. Vraag evt. ook om een inhalatiecheck. Je bent overgestapt op andere medicijnen terwijl de longtest goed was. Ook dit zou je nog een na kunnen vragen wat de reden daarvan is.
    Meer informatie over medicijnen bij astma kun je vinden op onze website of ophttps://www.thuisarts.nl/astma/ik-neem-medicijnen-voor-astma

    Met vriendelijke groet,
    advieslijn

Log in of Registreer om te reageren.