vliegtuig

29-01-2018 om 13:43 uur

Hallo ik ben Lordey , heb copd 3 49% longinhoud. Het is de bedoeling om naar Griekenland te vliegen , nu word het me afgeraden zonder eerst een vliegtest te doen . Heeft iemand hier ervaring mee , of wat gebeurd er in vliegtuig als je gewoon gaat vliegen ?

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 19:29 uur

Dag Lordey,
Mijn longinhoud is 37% en ik vlieg regelmatig naar warme landen. In december nog naar Egypte. Dus........!
Bespreekbare anders met huis/ longarts.
Sterkte

Login of registreer om te reageren
23-02-2018 om 12:00 uur

Hallo Hendy,
Mag ik dan vragen of je met zuurstof vliegt of zonder ?
De volgende week heb ik afspraak met longarts zal beter zijn om even langs te gaan, maar bedankt voor je antwoord !!

Login of registreer om te reageren
16-03-2018 om 09:36 uur

Hoi Lordey,
Ik heb de diagnose COPD 3 longinhoud 29, vorig jaar zomer ging het ineens mis vanuit een werkzaam leven, met vele longinfecties achter elkaar en 2 ziekenhuisopnames..
Ik dip snel in saturatie tijdens inspanning,de longarts stelde een vliegtest voor omdat ik nog een vliegreis van 5 uur gepland had staan..
Ik "zakte" voor de test..binnen 5 minutenzat mijn saturatie op 75 (ze bootsen met een vliegtest de cabinedruk na)
Dus kreeg ik het advies om te vliegen met zuurstof.
Ik heb gevlogen met een inogen concentrator,een accu voor 8 uur,en een saturatie meter om je saturatie zelf in de gaten te houden,en natuurlijk je inhalatie medicatie in je handbagage.
Je moet ruim van te voren bij een boeking je concentrator aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij,en aangeven dat er iemand bij je is die de zuurstofconcentrator ook kan bedienen.
Ook moet je melden bij de leverancier waarvan je de concentrator in gebruik hebt, dat je ermee naar het buitenland gaat,dit kost je wel een eigen bijdrage,maar je bent ook verzekerd van hulp in het buitenland als er iets met je zuurstofconcentrotor gebeurt.
Met zuurstof lukt het goed om te vliegen,alhoewel ik die eerste keer als spannend heb ervaren..
Vraag advies aan je longarts/longverpleegkundige..
Succes en sterkte!
Hartelijke groet, Lucie.

Login of registreer om te reageren