Even voorstellen

26-01-2018 om 11:47 uur

Hallo mijn naam is Tijmen, heb al copd sinds 2000 ongeveer, in 2005 werd er en gold4 gediagnostiseerd, langzaam aan werd me duidelijk dat ik alleen kon "overleven" door goed te eten, veel bewegen en goede droge lucht te ademen, ben dus maar voor 8 maand per jaar naar Spanje vertrokken, dat hielp erg goed, nu 12 jaar later heb ik nog 29 % longinhoud en gelukkig nooit longaanvallen, geen prednison en geen antibiotica, ook nog geen zuurstof !
Van 2000 tot 2005 had ik tot aan 5 x per jaar een longaanvallen, werd 2 x p jaar opgenomen voor een weekje en veel prednison en antibiotica gebruik in de eerste 4 jaar, ik woog maar 51 kg en ben 1.75 mtr, nu weeg ik 64 kg en goed op gewicht !
HEb ooit een long revalidatie gehad in het Roesingh in Enschede, dat heeft goed geholpen, ook om inzicht te krijgen on de ziekte en hoe er mee om te gaan, ook geestelijk.
Idereen mag me alles vragen over vanalles en nogwat !

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 09:43 uur

hoi ik ben Dina en heb 15 jaar copd gerevalideerd in 2008.en heb copd gold 3 en een longinhoud van 45% heb al verschillende keren in t ziekenhuis gelegen en dagelijks aan de antibiotica als onderhoud .ik ben al een paar maanden zo moe dat ik als ik een eindje gelopen heb uitgeput op de bank neer val.predneson kuur al gehad maar heeft niet veel geholpen. gr. dina.

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 10:02 uur

Hallo, ik ben monique. Ik ben geboren met astma en ben dat nooit kwijt geraakt. Heb daar diverse keren voor in het zkh gelegen tot 1998. Door een second opinion in Belgie kwamen we erachter dat ik geen theophiline aan maak in mijn bloed. Dit zorgt voor het vervoer van de zuurstof. 1 tabletje theolair deed wonderen. Ben niet meer opgenomen geweest tot 2001. Toen kreeg ik een griep die omsloeg in een zware astma aanval, 2 weken ziekenhuis en was er weer door. Daarna niet meer in het zkh gelegen tot januari 2018. Ik kreeg weer de griep en weer werd dat een zware astma aanval dus weer opname. Nu werd ook mijn grootste nachtmerrie waarheid, ik heb COPD. Maar ben opgenomen vanwege een longontsteking in mijn rechter long. 5dgn zkh opname en met prednison en doxicicline weer naar huis. Het wilde maar niet beteren. Afgelopen dinsdag kreeg ik plots weer koorts, naar de huisarts gebeld vertelde dat ik weer koorts maakte en erg benauwd was en kon direct door naar de spoed. Nu lig ik weer in het zkh met een longontsteking, alleen is het nu mijn linkerlong. Maar het diagnose COPD hakte er diep in.

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 12:14 uur

hoi Monique dat is heftig zeg kan ik me voorstellen! Veel beterschap gewenst!

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 12:44 uur

Hallo Dina, welkom op het forum.
Jammer dat je nog zo weinig kan, maar ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen heeft.
En je kan hier met elkaar je ervaringen uit wisselen.
Groetjes Shadow

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 12:47 uur

Dank je wel Shadow we gaan de moed niet verliezen he?

Login of registreer om te reageren
22-02-2018 om 12:57 uur

Hallo Monique,
Welkom op het forum, ja je hebt zeker al een hele geschiedenis achter de rug.
En nu COPD dat is zeker schrikken en weer een hele weg die je weer moet afleggen naast je astma.
Ik wens je beterschap en sterkte toe en vraag hier je vragen, want daar zijn wij voor.
Groetjes Suadow

Login of registreer om te reageren