CT-scan borst

25-01-2018 om 16:19 uur

Ik ben bekend met niet-allergische astma en kleine longen door scoliose.
Op de CT-scan was een litteken en een witte waas te zien in mijn rechterlong.
Na een heftige hoestbui blijk ik een longkneuzing te hebben in mijn rechterlong
Ik heb daar pijnstillers en fysio gekregen.
Mijn vraag is wat is die witte waas in mijn rechterlong. Ik kan er helaas weinig over vinden
Ik ben 64 jaar en heb nooit gerookt\\

[Uw e-mailadres is uit dit bericht verwijderd. Het zou u alleen maar spam/ongewenste reclame opleveren. Publiceer a.u.b. nooit persoonlijke gegevens op openbare media zoals dit forum.
Reuzenkakatoe, moderator Longforum]

Login of registreer om te reageren
28-01-2018 om 10:24 uur

Intussen heb ik inplaats van paracetamol morfine gekregen

Login of registreer om te reageren
28-01-2018 om 10:48 uur

Als je nooit gerookt hebt verwacht je niet om problemen met je longen te krijgen hé, ik kan er van meespreken, ik heb ook al het een en ander meegemaakt.
Moet je nog terug naar de arts om uitleg te krijgen over de betekenis van de witte waas? Of is dat de longkneuzing?
Helpt de morfine? en verdraag je het goed?
veel moed,
Ilse

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 21:18 uur

Hallo Ilse
Bedankt voor je reactiie. As vrijdag heb ik een telefonisch consult met de longarts over de uitleg van de witte waas. De fysio kon me er ook een antwoord over geven, net als de huisarts. Op internet is er ook bijna niets over te vinden.
De morfine werkt heel goed. Het is een langwerkende morfine. Ik moet 2x per dag 1 tablet slikken. Nu kan ik weer diep ademhalen en dat is belangrijk anders heb ik kans op een longntsteking. Als ik koorts krijg moet ik direkt aan de bel trekken. De longkneuzing heb ik gekregen door een heftige hoestbui en bij de fysio werd ik de 1e keer war hard gemasseerd en daardoor had ik een blauwe plek gekregen op de rug. Ik slik ook bloedverdunners omdat ik vorig jaar gedotterd en een stent geplaatst bij mijn hart
Ik ben echt benieuwd war die witte waas is.

Mary de Reus

Login of registreer om te reageren
01-02-2018 om 09:46 uur

Die onzekerheid is moeilijk hé, het angstig afwachten van resultaten van de onderzoeken blijft lastig.
Er zijn hier nog mensen op het forum die een witte waas op de longen vermelden.
Gelukkig helpt de pijnstilling goed, verdraag je de morfine goed? Ik had daar problemen mee, ik werd er heel neerslachtig en doodongelukkig van, komt blijkbaar zelden voor.
Hopelijk weet je morgen meer.

Login of registreer om te reageren
01-02-2018 om 14:39 uur

Ik kan helaas niet tegen Tramadol. Ik heb nu Oxycodon. Je krijgt er alleen een verstopping van dus extra Farlax slikken en dan komt het vanzelf . Ik ben jaren depressief geweest en ben nu gestopt met de medicatie en ben niet meer depressief te krijgen. De ambulante hulp die ik al 4 jaar heb zijn we nu aan het afbouwen. Nu komt ze nog 1x in de 14 dagen. Vroeger kwam ze 3x per week naar me toe
Ik hoop dat de longarts vroeg belt dan hoef ik niet de hele dag te wachten

Mary de Reus

Login of registreer om te reageren
01-02-2018 om 19:09 uur

Gelukkig ga je morgen iets horen. Ik hoop dat je deze nacht goed slaapt, en niet wakker ligt omdat je je zorgen maakt.
Ik neem tramadol, omwille van pijn na een longoperatie. Ik heb het moeten opbouwen met stukjes, en in het begin was ik daar misselijk en ellendig van, maar daar ben ik nu aan gewend, en heb de bijwerkingen niet meer.
Ik duim voor goed nieuws morgen!

Login of registreer om te reageren
02-02-2018 om 18:39 uur

Om 16.00 uur had ik een telefonisch gesprek met de longarts. in 2015 werd er een plek in mijn rechterlong ontdekt en na de PET-scan bleek het niet kwaadaardig. In 2016 was de plek wat minder. In 2017 en 2018 was de plek stabiel. De longarts weet ook niet wat het is, alleen bij een bronchscopie kan hij dat zien, maar hij vind het onderzoek te zwaar voor me. Als de lek weer gaat veranderen moet er wel een scopie gedaan worden, ondanks dat dat te zwaar voor me is. Het is geen vocht of ontsteking volgens de longarts

Login of registreer om te reageren
02-02-2018 om 19:28 uur

Eigenlijk is dat goed nieuws, als de plek al eerder gezien is, en de pet-scan negatief was kan je eigenlijk zeker zijn dat het geen kanker is. Een kwaadaardige tumor blijft ook niet stabiel, maar wordt met de tijd groter.
Een bronchoscopie is geen aangenaam onderzoek, maar het valt wel mee hoor, maar als ze weten dat het geen tumor is, dan is het onderzoek ook overbodig.
Ik heb zelf longkanker, het werd per toeval ontdekt toen ik een ontstoken gal had waarvoor ik geopereerd moest worden, het was niet te zien op een longfoto, maar wel op een ct-scan en pet-scan, en ook bij de bronchoscopie. Ik heb dan een operatie gehad waarbij de tumor is weggenomen.
Ik denk dat het belangrijk is dat je blijft op controle gaan, maar als ik lees wat er voordien al gezien is denk ik dat je je toch niet te veel zorgen moet maken.
Moed houden hé!

Login of registreer om te reageren