pelletkachel

23-01-2018 om 16:01 uur

Goedemiddag,

Wij zijn ons aan het oriƫnteren op een pelletkachel. Ik ben benieuwd of iemand met astma ervaring heeft met een pelletkachel. Wij hebben een astmatische zoon, zelf reageer ik bij verkoudheid ook op een houtkachel. Ik zag dat er in 2014 een gelijke discussie is geweest. Wellicht is er inmiddels meer ervaring met pelletkachels in huis.

Daarnaast ik ook benieuwd of er onderzoek naar gedaan is of wordt. Zo ja, waar kan ik dat kunnen vinden en nalezen.

Alvast bedankt voor de reactie

Hartelijke groet,

Floriossum

Login of registreer om te reageren
29-01-2018 om 04:16 uur

Ben vaak bij vrienden die hun huis verwarmen met een pellet kachel. Tja binnen heb ik er geen last van het is in huis ook een redelijk gesloten systeem.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van pellet kachels maar dat heeft eerder te maken dat er hele bossen speciaal gekapt worden voor het maken van die pellets. In noord Amerika gebeurt dat ook en dan worden de pellets verscheept naar Europa. Hier een productie overzicht. Het is een ware ontbossing en als astma patiƫnt weeg ik toch die milieu schade mee, heb er tijd terug een docu over gezien. De bossen zijn onze longen.

Login of registreer om te reageren