Lage luchtweginfectie en ontregeld astma.

14-01-2018 om 13:58 uur

Hallo,
ik heb astma en sinds 2010 na een neusoperatie met meerdere opnames in het ziekenhuis met verschillende bacteriën ook bronchieectasieen opgelopen .
Eén van die bacteriën was de Staphilococcus Aureus wel gelukkig een voor antibiotica gevoelige variant.
Ik ben 7 jaar niet meer opgenomen geweest in het ziekenhuis maar helaas kon ik dat eerste kerstdag niet meer voorkomen .
Ik had het flink benauwd vernevelen deed in bij de huisartenpost niets ik ben ook doorgestuurd naar de spoedeisende hulp daar hebben ze ook nog verneveld deed ook niet veel .
Ik had een temperatuur van 39 en verhoogde ontstekingswaarde in het bloed .
Nu is het zo dat in de zomer van 2017 ik getest ben na een allergische reactie op de antibiotica moxifloxacine .
Ik blijk allergisch te reageren op de antibiotica Cotrimaxazol , amoxiciline clavulaanzuur, en de de moxifloxacine.
Nuj baart mij dat wel zorgen omdat ik al allergisch ben voor een aantal slik tabletten en daardoor kunnen we uit de groepen waar de slik tabletten onder vallen geen keuze maken dus mijn keuzes worden steeds beperkter.
Nu zei men in het ziekenhuis dat ze om een allergische reactie te voorkomen mij liever wat langer via het infuus antibiotica gaven .
Ik heb elf dagen in het ziekenhuis doorgebracht dus kerst en oud en nieuw .
Met als diagnose een lage luchtweginfectie en ontregeld astma .
Nu nog enorm moe en veel hoesten.
Morgen ga ik voor het eerst weer bij de fysio in de zaal wat proberen te doen om langzaamaan wat op te bouwen.
Maar maak me eigenlijk een beetje zorgen omdat het de eerste keer weer na die lage luchtweginfectie naar buiten ga en de conditie op een laag niveau is .
Met vriendelijke groet,
Theovb .

Login of registreer om te reageren
12-02-2018 om 23:27 uur

Beste Theo,

Wat een naar verhaal. En ook zorgelijk dat je allergisch bent voor verschillende antibiotica.

Hoe gaat het nu? Hoe was het bij de fysio? Gaat je conditie al weer vooruit?

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
13-02-2018 om 08:10 uur

Hoi Anne,bij de fysio gaat het goed de conditie gaat langzaamaan vooruit.
Maar nu is er vorige week een burn-out vastgesteld.
Dus dat geeft ook weer zijn belemmeringen.
Gisteren telefonisch verteld aan mijn leidinggevende dat is ook lastig hoor pff.
Maar nu maar kijken hoe we er bovenop kunnen komen.
Komende tijd staan er wel wat gesprekken en oefeningen op het programma denk ik!
Dat is ook lastig dat ik voor diverse slik antibiotica allergisch ben het geeft een onrustig idee!
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Theo.

Login of registreer om te reageren