Hamster wangen “help!”

13-01-2018 om 22:45 uur

Ongelofelijk maar waar met een diepe zucht begin ik aan dit berichtje. Ik ben me al maanden aan het inlezen maar ik kan gewoon geen goed antwoord vinden op mijn vraag.

Per 1 augustus gestart met prednison 60 mg ivm SLE neferitis. Langzaam afgebouwd tot inmiddels 10 mg. Helaas zal ik voorlopig aan deze onderhoudsdosis blijven. Wat is het probleem? Mijn vreselijke hamster wangen! Ik mis mijn oude gezicht en dan druk ik me nog heel zacht uit.. ja het klinkt enorm ijdel en dat ben ik ook! Veel mensen zeggen ja maar je bent ziek blabla.. met zo een vreselijk hoofd blijf je je maar verklaren naar iedereen want het valt zo op! Nog maar te zwijgen wat het psychisch met je doet.

Mijn vraag: nemen de hamsterwangen af bij een dosering van 10mg? Het is inmiddels al stukken minder maar nog niet wat het moet zijn.. zo ja, hoe lang duurt het meestal? Ik ben echt heel ongeduldig inmiddels al bijna twee maanden aan de 10mg!

Alvast bedankt voor de reacties!

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 11:45 uur

Beste Angela,

Mijn ervaring is hoe minder prednison hoe minder 'hamsterwangen'. Het gaat bij mij langzaam met het verminderen van de 'hamsterwangen' maar na 2 maanden is het bij mij echt wel minder. Ik gebruik altijd steroïden en heb sindsdien een boller gezicht en allerlei andere bijwerkingen. Het spijt me dat ik je geen positievere ervaring kan melden

Groeten
Anne

Login of registreer om te reageren