Wie heeft ervaring met 'The oxygen Station Master'?

11-01-2018 om 11:41 uur

Al jaren geleden kwam ik op internet een apparaat tegen om meerdere zuurstof tappunten aan te leggen, waardoor er bij het gebruik van medicinale zuurstof in huis geen lange zuurstofslangen meer op de vloer liggen. Het lijkt een prima oplossing, maar ik kan er verder weinig over vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of er meer van weet?

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 12:30 uur

Ervaring heb ik er niet mee, maar als ex-installateur herken ik op hun website meteen een manifold (verdeler) met eindpunten. Het is een erg simpel systeem, zonder pomp of wat dan ook. Het enige wat kapot kan zijn de slangetjes en de koppelingen. Aan de plastic slangetjes te zien is het een lagedruksysteem, dus de ingang van de manifold komt aan de uitgang van het reduceerventiel (dat zo te zien niet meegeleverd wordt).
Zonder het in het echt gezien te hebben denk ik dat het prima zal werken. Wel periodiek de slangen en koppelingen controleren op hard worden of lekkage. Aan materiaal is het niet veel, dus meer dan een paar honderd euro zou het niet mogen kosten.

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 17:55 uur

Dank je @Reuzenkakatoe voor je reactie. Fijn om te weten dat het een degelijk systeem lijkt te zijn. Ik vind het vreemd dat deze vinding niet meer bekendheid heeft gekregen en ben daarom ook zeer benieuwd naar de ervaring van gebruikers!

Login of registreer om te reageren