verschil in pijn in de rug van spieren en longen

06-01-2018 om 12:50 uur

Hallo allemaal,

Is er een regel voor pijn in de rug, zodat je voor jezelf weet of het spieren of je longen zijn?
Ik heb al een tijdje soms een branderig, prikkerig gevoel in het midden van mijn bovenrug bij mijn wervelkolom. Sooms lijkt het of er iets zit. Vanochtend leek het erin te schieten. Je zou denken dat het een spier is, alleen voelt de pijn anders dan dat een spier verstijft. Vandaar mijn vraag. Ik heb nu een paracetamol genomen en de pijn wordt minder.
Het voelt rustiger als je weet dat het spieren zijn, zodat je geen actie hoeft te ondernemen.

Groetjes Kitty

Login of registreer om te reageren
06-01-2018 om 22:16 uur

hoi kitty,
Die onzekerheid ken ik jammer genoeg ook heel goed.is het stress,spierpijn of zijn het de longen?hier word ik ook elke keer mee geconfronteerd.
het zou spierpijn kunnen zijn maar ik zou even langs je arts gaan dan ben je toch gerust gesteld!
groetjes

Login of registreer om te reageren
07-01-2018 om 06:36 uur

Nee, dat klopt, Daantje, maar wel eventuele aandoeningen zoals longontsteking of pleuritis. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik dacht misschien zijn er wel regeltjes zodat pijn die niet spier gerelateerd is te herkennen.

Stress kan in ieder geval zorgen dat je spieren in de rug samentrekken en dus lijkt het me ook het meest voor de hand liggende, Tessa, maar ik heb COPD gold 3 gekregen doordat ik te lang gewacht heb en dan wil je dat een volgende keer voorkomen.

De pijn is nu wel wat minder dan gisteren. Ik zal nog maar een paracetamol nemen. Dat kan in ieder geval geen kwaad.

Dank voor jullie reacties.

Groetjes Kitty

Login of registreer om te reageren
22-01-2018 om 18:05 uur

Hallo Kitty. Ik heb ook steeds dat prikkend en zeer gevoel net onder mijn longen. Ben getest en bij mij is het astma zeggen ze. Kan er op internet niks over vinden maar voel het ook steeds prikken net als jij... Het voelt net zo als een stekende milt als je hard hebt gelopen. En net of ik de hele dag spierpijn heb. Lees er op het longforum weinig over. Ze hebben mij door een scan gedaan een half jaar terug omdat ze dachten dat het van de nieren kwam. Maar er was niks op de scan te zien. Heb wel copd medicijnen omdat ik van astma medicijnen niet kan slapen. Daar zit een stof in waar ik niet tegen kan. Ik gebruik 3 keer per dag atrovent en 1 keer per dag alvesco. Heb jij die medicijnen ook? Anders zou het ook nog van de medicijnen kunnen komen. Groeten Lieke.

Login of registreer om te reageren
22-01-2018 om 18:21 uur

Nee Lieke, ik heb Duaklir Genuair. Ik heb ook astma en copd. Ik kan de puffers die ter bescherming zijn niet verdragen, dus kan alleen een luchtwegverwijderaar hebben. De Duaklir staat bekend om zijn spierpijn. Die heb ik ook in mijn benen en armen. De pijn in mijn rug is op het moment weer een stuk minder. Ik neem maar aan dat het toch spieren zijn.,

Login of registreer om te reageren