Kind onrustig door puffers (ontstekingsremmer)

04-01-2018 om 21:51 uur

Goedenavond,
Ik ben nieuw op dit forum, mijn zoontje heeft vanaf baby al regelmatig last van zijn longen. Vorig jaar ging het erg goed dus we dachten dat hij er wat overheen gegroeid was. Helaas, deze winter is het drama, nu heeft hij sinds 6 weken een ontstekings remmer bij zijn ventolin. Maar het is drama, het helpt toe nu toe nog niks. En vooral zijn gedrag is zo anders, hij is heel snel boos geïrriteerd, slaapt slecht, onrustig..ik weet het even niet meer. Zo ken ik hem helemaal niet....hij logeerd al jaren bij opa en oma zonder problemen en vanavond hebben we hem op moeten halen...
Sinds eergisteren zijn we van flixotide overgestapt op qvar maar het lijkt niet veel te helpen aan zijn gedrag. Maar stoppen is natuurlijk ook geen optie....
Zijn er meer kinderen due hier last van hebben....
Ik ben al 4 x bij de doker geweest de afgelopen weken...en zijn longen worden er ook niet beter op...

Login of registreer om te reageren
04-01-2018 om 21:51 uur
Reactie op doenie

Goedenavond,
Ik ben nieuw op dit forum, mijn zoontje heeft vanaf baby al regelmatig last van zijn longen. Vorig jaar ging het erg goed dus we dachten dat hij er wat overheen gegroeid was. Helaas, deze winter is het drama, nu heeft hij sinds 6 weken een ontstekings remmer bij zijn ventolin. Maar het is drama, het helpt toe nu toe nog niks. En vooral zijn gedrag is zo anders, hij is heel snel boos geïrriteerd, slaapt slecht, onrustig..ik weet het even niet meer. Zo ken ik hem helemaal niet....hij logeerd al jaren bij opa en oma zonder problemen en vanavond hebben we hem op moeten halen...
Sinds eergisteren zijn we van flixotide overgestapt op qvar maar het lijkt niet veel te helpen aan zijn gedrag. Maar stoppen is natuurlijk ook geen optie....
Zijn er meer kinderen due hier last van hebben....
Ik ben al 4 x bij de doker geweest de afgelopen weken...en zijn longen worden er ook niet beter op...

Reactie op doenie

Goedenavond,
Ik ben nieuw op dit forum, mijn zoontje heeft vanaf baby al regelmatig last van zijn longen. Vorig jaar ging het erg goed dus we dachten dat hij er wat overheen gegroeid was. Helaas, deze winter is het drama, nu heeft hij sinds 6 weken een ontstekings remmer bij zijn ventolin. Maar het is drama, het helpt toe nu toe nog niks. En vooral zijn gedrag is zo anders, hij is heel snel boos geïrriteerd, slaapt slecht, onrustig..ik weet het even niet meer. Zo ken ik hem helemaal niet....hij logeerd al jaren bij opa en oma zonder problemen en vanavond hebben we hem op moeten halen...
Sinds eergisteren zijn we van flixotide overgestapt op qvar maar het lijkt niet veel te helpen aan zijn gedrag. Maar stoppen is natuurlijk ook geen optie....
Zijn er meer kinderen due hier last van hebben....
Ik ben al 4 x bij de doker geweest de afgelopen weken...en zijn lingen worden er ook niet beer op...

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 08:29 uur

Hoi Doenie,
Ik kan je geen oplossing bieden maar herken je verhaal wel in mijn zoon van 9. Hij heeft sinds September astma na een zware aanval en opname in het ziekenhuis. Hij gebruikt ook salbutamol. Deze is verhoogt omdat hij benauwd blijft. Daarnaast gebruikt hij ook een speciale neusspray om zijn slijmvliezen te laten slinken.
Van een rustige volgzame jongen is niets meer te merken. Hij wordt steeds driftiger en bozer. De blik in zijn ogen staat zelfs op vlak Ik ga er volgende maand over in overleg met de longarts. Om te kijken wat daar aan te doen is. Heel vervelend dat dsze medicijnen zo'n effect hebben op het functioneren van je kind. Hoop dat je een oplossing vindt

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 08:34 uur

Jawel hoor. Hiervis meer over geschreven, kijk maar onder de zoekfunctie. Ook een lingarts heeft hier over geschreven.

Mijn advies, doorsturen naar de kinderarts. Die kan kijken wat het beste voor je zoontje is. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
18-01-2018 om 21:57 uur

Bedankt voor jullie reactie! Inmiddels zijn we ermee gestopt en heeft hij wat onderzoeken gehad...
Wat alleen zo vreemd is, de longfunctie test was perfect gedaan. (Dus geen astma) Maar als we op controle gaan piepen en kraken zijn longen aan alle kanten? Dus het moet ergens vandaan komen....ook geen allergieën! Gelukkig...maar het blijft een raadsel....

Login of registreer om te reageren
21-02-2018 om 08:11 uur

Ik herken het zeer! Bij salbutamol word hij onrustig en heeel erg druk! Maar gelukkig heeft hij die voor zo nodig.. de qvar daar in tegen had hij elke dag! Nou ben blij dat hij daarmee gestopt is!
Bij de qvar werd hij heel angstig , kreeg hij paniekaanvallen en hallucinaties! Was echt bizar

Login of registreer om te reageren