Saturatie laag, wat te doen?

27-12-2017 om 10:43 uur

Goedemorgen, al enige tijd vanaf september ben ik benauwd bij geringe inspanning. Er lopen nu ook onderzoeken bij de cardioloog. Op advies heb ik een saturatiemeter aangeschaft en direct gemeten na inspanning zie ik de saturatie zakken. In rust netjes 98 en bij inspanning onder de 90. Soms krijg ik in eens een heel naar gevoel (misselijk, warm of koud, hoofdpijn), als ik dan meet zit de saturatie vaak rond de 74/78 met een lage hartslag. Komt dit iemand bekend voor???

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 14:20 uur

Lijkt me iets om te bespreken bij dr longarts en of cardioloog. Zulke dips horen niet

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 15:33 uur

Bedankt voor uw reactie! Ik moet 22 januari 2018 pas weer naar de cardioloog. Hartecho is al gemaakt, maar nog geen uitslag. Uitgebreide fietstest half januari. Ik ben benieuwd of meer mensen met deze klachten bekend zijn, vandaar deze topic.

Login of registreer om te reageren
28-12-2017 om 14:29 uur

Onlangs bij de fysio geweest, de saturatie was bij stilstand 95, maar inderdaad bij een geringe inspanning zakt die naar < 90. Ga ik in januari bespreken met de longarts. Misselijkheid e.d. herken ik niet , wel kortademigheid

Login of registreer om te reageren
28-12-2017 om 16:44 uur

ik heb er helaas ook vaak last van vooral op de loopband met zuurstof werd het zelfs onder de 80 maar ik kreeg als advies in het ziekenhuis geen saturatiemeter tekopen

Login of registreer om te reageren
23-10-2018 om 11:18 uur

Ik heb precies het tegenovergestelde. Bij inspanning 98-99 en dan ben ik benauwd en in rust 92-82 en heb ik het niet benauwd. De longarts heeft dat met een fietstest uitgelokt en heeft nu zelf gezien dat het zo is. Hij gaat in overleg met zijn collega's van andere ziekenhuizen. Op 19 november praten we verder

Login of registreer om te reageren