copd

20-12-2017 om 20:20 uur

hallo allemaal
ik heb de laatste tijd veel last van bloedneuzen , de laatste keer was het niet meer te stoppen het stroomde eruit
eerst huisartsenpost gebeld die kwamen en ik heb in allebei de neusgaten zo'n bloedstopper gekregen (wat vreselijk pijn deed) ik heb copd 4 en kon mijn zuurstof dus niet gebruiken deze mensen hebben de ambulance gebeld en ik moest naar het ziekenhuis daar heeft de arts die dingen uit mijn neus gehaald
daarna kreeg ik een prik in mijn neus dat was de verdoving wantze ging het dichtbranden,moest nog even 1 uurtje blijven om de uitslag van mijn bloedwaarden af te wachten ivm mijn bloedverdunners want ik moet dagelijks tabletten innemen (acenoucoumarol) daarna kon ik weer naar huis.
maar 10 dagen later weer bloedneus niet zo hevig als de keer hiervoor ....maar toch
de dag daarna toch maar de huisarts gebeld
zij heefr mij de zalf Nisita voorgeschreven dat kan ik volgens haar gebruiken met zuurstof maar ik ben daar toch bang voor om dat in mijn neus te smeren omdat ik natuurlijk dag en nacht zuurstof heb. Heeft iemand info of gebruikt iemand dit middel graag 1 reactie
groetjes Muffin

Login of registreer om te reageren
21-12-2017 om 08:29 uur

@muffin
Op de website nisita.de vind je info over wat Nisita precies is. Het is een onschuldige zoutoplossing. De denkwijze van de huisarts is kennelijk dat het bloeden een gevolg is van uitdroging. Zou heel goed kunnen, en Nisita zou dan een oplossing bieden.

Login of registreer om te reageren
21-12-2017 om 10:27 uur

Ik heb, i.v.m. apneu, een CPAP en gebruik ook acenocoumarol. Dat levert een vergelijkbaar probleem op.
Bloedneus door uitdroging van het neusslijmvlies.
Ik gebruik daarvoor gewoon vaseline en dat gaat redelijk goed maar Nista kende ik nog niet.
Dank voor de tip.

Login of registreer om te reageren