Hallo allemaal :)

15-12-2017 om 14:45 uur

Hallo iedereen die dit leest,

Mijn naam is Lotte.

Ik had bijna mijn hele leven al astmatische bronchitis.
Nu noemen ze het allergische astma met obstructie.
Ik ben allergisch voor veel dingen maar niet super heftig.
En ik heb inspanningsastma wat goed onder controle is sinds ik "hardloop" en naar mijn werk fiets.

Ik ben bij een longverpleegkundige geweest en die heeft me het boekje piepen, hoesten en benauwd meegegeven.
Mijn eerste vraag op het forum is al gesteld zonder mijzelf eerst voor te stellen. (excuus)
Ik heb me aangemeld omdat ik op iemands item wilde reageren en toen had ik zelf ook een vraag :)

Eigenlijk weet ik niet zoveel van mijn astma als ik denk dat handig zou zijn.
Nu denk ik dat het tijd wordt om er achter te komen hoe het ervoor staat en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst.

groet,

Login of registreer om te reageren
16-12-2017 om 07:11 uur

Dag Lotte,
Welkom op het forum.
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat je op dit forum juist heel veel informatie kan krijgen die je elders niet kan vinden , omdat iedereen vooral de eigen ervaringen deelt.

Zo ken ik het boekje "piepen, hoesten en benauwd"niet, (ik heb gelijk gegoogeld), en heb gelijk een vraag voor je:
Is het een tip? of misschien juist niet?

Roberto

Login of registreer om te reageren
20-12-2017 om 11:01 uur

Hej Roberto,

Het boekje is niet perse een aanrader.
Een algemeen verhaal waarvan ik denk dat iedereen die in de astma gegroeid is al wel weet wat goed voor ze is. En waar uit de buurt te blijven. Wellicht wel goed om te lezen voor naasten en nieuwe astmatisten.

groetje,
Lotte

Login of registreer om te reageren
20-12-2017 om 14:39 uur

Welkom op dit forum, bij tijd en wijle ben ik op dit forum te vinden. Ik vind het een fijn forum, als je vragen hebt weet er bijna altijd wel iemand een antwoord. Verder is er een hoop te vinden over astma en je leert een hoop van de arvaringen van andere forumers

Login of registreer om te reageren