Petscan met vloeistof

14-12-2017 om 07:10 uur

Ik heb afgelopen vrijdag weer een petscan gehad met vloestof 6 maanden geleden ook en 2 maanden geleden een ct scan die is weer in het erasmus gemaakt daar kreeg ik te horen dat ik 2 lekken bloed vaatjes had in me longen en werd terug verwezen naar me eigen ziekenhuis en die hebben vrijdag een patscan weer gemaakt daar heb ik maandag de uit slag van gekregen de vloeistof licht op in bijde longen en dat zou of onsteking kunnen zijn of long kanker nu is mijn vraag kun je zo maar in 2 maanden tijd longkanker hebben in 2 longen
Of is de kans op ontsteking toch groter

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
11-01-2018 om 15:45 uur

Een PET scan is een onderzoek waarbij naar activiteit van een afwijking wordt gekeken. In principe is dus kanker niet het enige dat oplicht bij een PET scan, ook infecties en ontstekingen doen dat.
Het hangt af van de matye van aankleuring en de verdeling op de scan eer je een duidelijke uitspraak hierover kunt doen. Zonder deze beelden en enkel op basis van deze informatie is het dan ook niet mogelijk je hier een passend antwoord op te geven. Vraag het gerust aan de artsen die het onderzoek hebben aangevraagd!
Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren