Medicijnen werken weinig tot niet

13-12-2017 om 20:44 uur

Hi guys,

Kennen jullie dat gevoel? Je neemt allerlei medicijnen maar niets helpt? Ik gebruik Salbutemol, Budesonide, Relvar, Montelukast, Dymista en Desolatorine en ik voel me nog even slecht als hiervoor. Ik heb continu een brandend en knijpend gevoel op mijn borst en kan nauwelijks rechtop staan, what to do? Mijn longarts blijft maar medicijnen voorschrijven maar doet weinig tests, ik ben ten einde raad. Mijn astma piept ook niet echt, ik heb alleen constant het gevoel dat ik te weinig lucht krijg en benauwd ben terwijl ik wel gewoon door kan ademen.

Kent iemand dit gevoel? Dat je van alles en nog wat neemt maar je je even slecht blijft voelen? En dat je niet piept maar wel benauwd bent?

Groetjes,

Jantine

Login of registreer om te reageren
13-12-2017 om 21:14 uur

@jantined
Hoi
Ik herken wel wat in jouw verhaal, ik ben ook voornamelijk benauwd en piep ook bijna niet.. ik heb inmiddels wel diverse onderzoeken gehad en LA wil me doorsturen naar longrevalidatie. Kreeg in het begin ook steeds meer medicatie en ben ook paar x gewisseld maar sinds ik bij fysio loop en nu ademhalingsoefeningen heb en 1 x in de 2 weken long massage ( voor hulpademhalingsspieren) krijg en mezelf heel erg rustig houdt tijdens benauwdheidsaanvallen heb ik eindelijk het gevoel dat het stabieler wordt, ook omdat ik steeds beter door krijg wanneer er een aanval aankomt en nu op tijd de puffers gebruik.. Van sabutamol werd ik alleen maar slechter en benauwder.
Het heeft wel heel veel tijd nodig om de juiste medicatie te vinden, ik ben inmiddels bijna 2 jaar verder.
Ik zou toch eens overleggen met je la voor verdere onderzoeken of andere medicatie.
Sterkte en succes met het zoeken naar de juiste medicatie.

Login of registreer om te reageren
14-12-2017 om 06:13 uur

Zoals je het hier schrijft, heb je dat ook zo tegen je longarts gezegd? Hoogstwaarschijnlijk behandelt hij je zo volgens een richtlijn en het helpt misschien als hij uitlegt waarom dat is en als jij verteld wat je graag zou willen.

Login of registreer om te reageren
14-12-2017 om 13:59 uur

Hoi Jantine, het kan zijn dat 1 van je medicijnen juist jou benauwd maakt omdat je er gevoelig voor bent. Ik had dat met Bricanyl, ik kreeg het steeds benauwder en moest van de h.a. dan een extra pufje nemen.
Ik probeerde op eigen initiatief een keer Ventolin en alles trok meteen weg.
Ook de Foradil ging later niet goed en moest omgezet worden in Serevent.
Niet elke dokter neemt dat meteen van je over als je dat zegt, maar kijk maar in je bijsluiter. Het is een kwestie van zelf uitproberen.

Login of registreer om te reageren