LONGPIJN

25-11-2017 om 11:49 uur

Ik ben allergisch aan grassen -huisstof en schimmels. Ik meet dagelijks mijn piklflow en die gaat zelden onder de 600 zelfs in tijden van crisis. Bij een crisis om ik weet niet altijd precies om welke reden wordt ik ineens heel moe, spierpijn aan de bovenbenen en enorme pijn aan de rechter maar vooral aan de linkerzijde van mijn lichaam. Soms komt daar hoesten bij en lichtjes kortademig.Volgens de door mij geconsulteerde artsen kan een long geen pijn doen maar wel het longvlies zonder dat het over een uitgesproken longvliesontsteking gaat. ik kan de pijn meestal maar doen verdwijnen of verminderen met 16 à 32 mg Medrol te nemen gedurende enkele dagen. Zijn er nog mensen die dergelijke , blijkbaar uitzonderlijke , symptomen vertonen ?

Login of registreer om te reageren
25-11-2017 om 12:52 uur

Beste longpijn, een piekflow blazen zegt niet alles. Er zijn mensen die hoog kunnen blazen, maar omdat ze dat technisch niet helemaal correct doen. Het is slechts een indicatie.
Astma kent meerdere verschijningsvormen, lees maar op het forum.
De één piept, de ander helemaal niet.
De één reutelt, weer een ander voelt een druk op de borst, de ander ervaart het als een beklemming.
Het zou ook spierpijn kunnen zijn, want er lopen heel wat spieren over de borstkas.
Ik kan me zo voorstellen dat die overwerk verrichten als je benauwder bent.

Login of registreer om te reageren