al weken bezig voor een diagnose

23-11-2017 om 21:18 uur

Zo'n 8 weken geleden kreeg ik maagzuur in mijn luchtweken of longen?
Op het moment dat het gebeurde lag ik in bed. Het hele borst gebied deed vreselijk pijn. Voor mijn gevoel stonden ook beide borsten stonden brand. Daarna ben ik blijven hoesten en ben ik naar de huisarts gegaan die een ontsteking in de bronchiën constateerde en daar een zware antibioticakuur voor kreeg.
Het hoesten is droog de lucht wordt dan, vanuit de longen, er uit geperst en geeft in de keel een soort piep/fluit toon.
Na de kuur is het hoesten iets minder geworden en de huisarts kon ook geen afwijkingen horen en schreef nu, tegen het hoesten, codeïne voor (20 mg 3x daags) wat helaas nauwelijks helpt.
Stiekem meer innemen helpt ook niet echt.
Bewegen en praten maakt het hoesten veel heviger en dieper.
Kan het zijn dat het maagzuur de longen wat aangetast hebben?

Ik heb al jaren (sluimerende) chronische bronchitis , kan het zijn dat het maagzuur in de luchtwegen, misschien een katalysator voor iets anders in mijn luchtwegen/longen?

Heeft iemand een idee voor me wat ik eventueel aan de huisarts kan voorleggen?

Login of registreer om te reageren
24-11-2017 om 05:19 uur

CT scan? Of tenminste fototje maken?

Login of registreer om te reageren
24-11-2017 om 05:32 uur

Er bestaat ook reflux astma, zou zeggen bespreek dit met je huisarts, behandeling gaat dan ook via maagzuurremmers. Een ct of foto zoals Desi zegt lijkt me ook geen slecht idee.

Sterkte en succes.

Login of registreer om te reageren
24-11-2017 om 07:56 uur

Langdurig onverklaarbaar blijven hoesten wordt soms met succes bestreden met een middel dat niet voor hoesten bedoeld is. Bijvoorbeeld Foster, dat eigenlijk voor astma bedoeld is maar soms ook langdurig hoesten blijkt te kunnen stoppen waar codeïne dat niet kan. Een kortstondige Foster kuur (of soortgelijke luchtweg-ontstekingsremmer) kan soms maandenlang hoesten in een paar dagen definitief verhelpen. Vraag eens aan je huisarts of dat voor jou een optie kan zijn.

Login of registreer om te reageren
25-11-2017 om 02:32 uur

dank je wel. Ik print de antwoorden uit die ik dan bij de huisarts kan voorleggen.

Login of registreer om te reageren