"Onverklaarbare" pijn

22-11-2017 om 10:26 uur

Sinds 6 augustus krijg ik soms aanvallen van tachycardie, een uur of langer een hartslag van 150 of meer in rust. Daarnaast is mijn rustpols altijd rond de 90 hartslagen per minuut. Toen ik op 1 september bijna geen adem meer had ben ik binnengegaan op spoed. Na bloed te prikken, zagen de dokters dat ik een D-dimeer waarde had van 4136 en dachten ze aan een longembolie. Op de longscan was niets te zien en ook de V/Q-scan was in orde. Doordat de dokters geen klonters hebben gevonden ben ik nooit behandeld voor longembolen maar toch had ik alle symptomen ervan. Vandaag heb ik nog steeds klachten: een schurende, stekende pijn aan mijn linker long (linker kant van mijn borst) wanneer ik adem en een lichte druk boven mijn borst links. Momenteel volg ik ook cardiale revalidatie want sinds september kan ik bijna niets meer van fysieke inspanningen (voor dit alles kon ik alles met gemak en ging ik 3 maal in de week sporten).
De dokters negeren vaak mijn huidige symptomen en zeggen dat er niets aan de hand is.
Heb ik dan toch longembolen gehad? Wat kan ik doen tegen de pijn en is deze gevaarlijk? Is het normaal dat ik nog steeds pijn heb?

Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
27-11-2017 om 16:20 uur

Beste Juline

Met de CT scan van de longen en V/Q scan is een longembolie uitgesloten. Dat is niet de oorzaak van de klachten. Het probleem zit bij het hart lijkt mij uit uw verhaal. Ik ben geen cardioloog om uw verdere vragen goed genoeg te kunnen beantwoorden. Ik weet wel dat het hebben van een hartslag van 150/min, als dat vaak en langere tijd achter elkaar gebeurt, uw klachten kan verklaren van verminderde fysieke inspanning kunnen leveren en pijn op de borst. Misschien kunt u uw vragen aan uw cardioloog stellen? Veel sterkte.

Met vriendelijke groet, Serge van Wolferen

Login of registreer om te reageren