Vragen

20-11-2017 om 05:21 uur

Vind het vreemd dat je geen reactie op je vragen krijgt .
Daardoor ben ik ervan af gegaan 1jaar geleden .
Heeft het toch weer geprobeerd maar echt niks .
Jammer vind ik dat want je wil graag iets meer weten over copd 3 als je dat heb .
En er hier mensen zijn die dit ook hebben en je misschien tips kunnen geven voor bepaalde dingen waar je tegen aan loopt

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 05:42 uur

Hoi Nel misschien komt het dat je geen gerichte vragen steld!
Meestal krijgt iemand dan antwoord ook van de advieslijn.
Groetjes en wacht het af Shadow.

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 06:57 uur

Ik wil graag weten of er mensen zijn die met de ademhaling moeite hebben tijdens het lopen.
Daardoor kan ik ook haast niet lopen want dan krijg ik het benauwd.
Wie heeft daar een tip voor Hoor het graag
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 08:40 uur

Welkom Nel, het is niet altijd mogelijk dat mensen direct reageren,door ziekte of tijdgebrek, we zijn hier allemaal vrijwilligers onder elkaar.
Ik heb ook copd, fase 4.
Met lopen krijg ik het ook vlug benauwd, ik weet niet of je een rollator hebt?
Ik niet maar als ik wandel neem ik mijn rolstoel mee, en loop daar achter voor steun en evt kunnen zitten.
Wat helpt in een winkel is achter een winkelwagentje lopen, zo heb je steun en kun je uitpuffen.
Verder is het goed om het lopen langzaam op te bouwen,sport je bij een fysio? Die kunnen je daar ook goede tips voor geven.
En als het echt niet gaat heb ik een scootmobiel, daar ga iktot nu toe niet de winkels mee in want dan loop ik, in zoverre dat lukt.
Succes en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 09:34 uur

Ha Jolien ja ik heb een rollator maar nog gaat het dan moeilijk
Fysio doe ik ook maar is de laatste tijd een beetje minder omdat ik het vaak benauwd heb
Ook omdat ik gespannen word omdat het ademen niet makkelijk gaat
Zie dan vaak overal tegenop om te doen
Zit sinds vrijdag nu ook in een rolstoel wat ik niet erg vind
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 09:54 uur

Hallo Nel,het is ook moeilijk als je t zo benauwd hebt om veel te lopen, je probeert het in ieder geval, probeer te denken elke meter is er 1, al valt t niet altijd mee.
Hier op t moment ook erg benauwd, heeft ook te maken met het seizoen bij mij, baak in de herfst/-winter meer last.
Misschien een keer denken over een scootmobiel dan kun je makkelijker alleen op pad, je kunt er ook de winkels mee in, ligt er aan welke winkel want soms zijn de paden wat nauw.
Die gespannenheid heb ik ook soms, je wilt zo graag en dan lukt t weer niet.
Heb je geleerd om te ontspannen dmv op je ademhaling te letten?bij spanning zet ik nog wel eens mijn ademhaling vast! Moeilijk blijft het wel, sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 10:29 uur

Ha Jolien merk wel dat ik niet alleen ben die de adem vast zet bij het lopen .
En daardoor steeds in de problemen komt .
En volgende week komen ze een scootmobiel brengen dan kan ik weer zelf naar buiten.
Bedankt voor je reactie op mijn vragen.
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 10:39 uur

Nee hoor , je bent zeker niet alleen daarin, dat is ook een soort schrikreactie, je bent met lopen benauwd en dat voelt heel zwaar, ik zeg altijd:alsof ik 10 kg aardappels op mn borstkast meezeul :) ook krijg ik dan een heel naar gevoel in mijn lijf, alsof alles zwak aanvoelt.
Dan zet je vanzelf je ademhaling vast, alleen kun je t wel aanleren om zodra je t voelt, stil te staan en eerst te zorgen dat je weer lucht hebt en uitgerust bent.
het staat wat raar misschien als je zo stilstaat op straat, ik ga altijd heel interessant op mijn mobiele kijken, ook al heb ik niks te zien, dan is t net alsof ik erbij hoor hahaha,iedereen heeft een mobiel voor de snufferd dus een mooi moment om uit te hijgen.
Heel fijn een scootje, ik vind t heerlijk om er alleen op uit te gaan, als ik niet veel kan lopen doe ik gewoon een rondje voor de show, dan ben ik toch even buiten.
Sterkte en we doen ons best met lopen en meer kunnen we niet doen, dag voor dag bekijken of zelfs moment tot moment.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 14:18 uur

Ja je schrikt steeds weer van dat benauwde in je borstkast en je blubberbenen die daar bij horen.
Lopen doe ik in huis wel maar buiten niet meer .
Want mijn man duwt me in een rolstoel als we gaan winkelen.
Lijkt me ook erg fijn om een scootmobiel te hebben want naar buiten mis ik heel erg.
Erg leuk om met je gesproken te hebben dank je wel.
De dag bekijk ik iedere dag als ik uit me bed komt dan merk je gauw genoeg wat het voor een dag gaat worden.
Ik loop ook met zuurstof maar dat vind ik geen probleem .
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 14:51 uur

Veel sterkte Nel en fijn dat je vragen beantwoord zijn.
Ik zelf zit in 2-3 en kan alleen een stukje wandelen aan de arm van mijn partner.
Voor een ieder is het verschillend .
Groetjes Shadow

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 15:03 uur

Dat is het zeker en je moet er ook mee ook leren gaan wat ik zelf heel moeilijk vind.
Ik heb nu maar even een vraag aan u ???
Moet ik als je iets wil vragen zomaar iemand aanklikken die erop dat moment aanwezig zijn.
Groetjes Nel

Login of registreer om te reageren