Ervaringen met Xolair

16-11-2017 om 14:21 uur

Hoi mede astmapatienten

Mijn astma is de laatste tijd weer echt prut, heb in een korte tijd 2 keer in het ziekenhuis gelegen met een exacerbatie de eerste keer 4 dagen ziekenhuisopname daarna 4 dagen thuis en daarna 7 dagen ziekenhuisopname met een doorgaande exacerbatie.

Ik ben vandaag thuis gekomen, conditie weg alles weg. Ik mag niks en volgende week hoor ik wat er gaat gebeuren omtrent de longrevalidatie. Ik ben er kapot van, verdrietig ook want ik had na mijn vorige revalidatie zo mijn best gedaan mijn conditie goed te houden. Maar toch helaas weer mis gegaan, en hoe, gelijk terug bij af.

Mijn behandelende longarts was al is eerder of het medicijn Xolair begonnen omdat ik enstige allergische astma heb zou ik daar wel voor in aanmerking komen. Ik ben nu op zoek naar positieve en eventueel ook naar negatieve ervaringen omtrent dit middel.

Hier een paar vragen waar ik mee in mijn hoofd zit:

Werkt het bij jou?
Zo ja merk je ook daadwerkelijk verlichting?
Zijn de injecties goed te doen?

Ik heb begrepen dat je er niet mee mag stoppen omdat dan de klachten weer terug komen, betekent dit dan dat je voor altijd eens per zoveel weken een injectie toegedient krijgt? Dit laatte zou niet zo erg zijn als de klachten daarmee ook verminderen, vooral dat laatste zou een fjn vooruizicht zijn.

Groetjes Besje

Login of registreer om te reageren
16-11-2017 om 18:15 uur

Op het subforum astma medicijnen is een sticky topic over Xolair met heel veel ervaringen.

Of je er nooit meer mee kan stoppen. Dat was altijd de gedachte maar er is laatst een artikel verschenen dat het bij sommige mensen blijvend een positieve invloed heeft op hun immuunsysteem waardoor je ee soms wel weer mee kan stoppen. Mijn longarts heeft dat bij mij in de week gelegd maar ik weet het nog even niet.

Login of registreer om te reageren
16-11-2017 om 19:58 uur

Hoi Daantje

Dank je, ik heb inmiddels sticky topic gevonden over Xolair.

Groetjes Besje

Login of registreer om te reageren