Even voorstellen

16-11-2017 om 12:36 uur

Goedemiddag,
Ik ben Eddo, net lid geworden van het forum. Ik hoop hier info te halen en misschien ook te brengen over omgaan met mijn COPD. Ik zit randje gold 2 - 3 (met dank aan de tabaksindustrie) en heb daarnaast hart- en slaapproblemen. Momenteel doe ik weer actief mee in een copd-beweegprogramma om fitter te worden en probeer mijn voedingspatroon op orde te krijgen (veel eiwitten en weinig vet). Is niet eenvoudig hier goede recepten voor te vinden dus ik houd mij aanbevolen.

Login of registreer om te reageren
18-11-2017 om 06:18 uur

Hallo Ego, welkom op het forum.
Ik zit ook in 2-3 en doe 2x in de week fysio.
Ik ben in een jaar tijd 30 kg afgevallen en volgde een koolydraatarm dieet.
Het is hard werken maar, wel te doen.
Als je naar de boekhandel gaat staat daar voldoende kookboeken.
Ik heb mijzelf aangemeld op facebook bij drogespieren daar lees je bijna dagelijks tips en je kan daar ook kookboeken bestelen.
Heel veel sterkte groetjes Shadow

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 12:59 uur

Dank je voor je tip Shadow!
Groet
Eddo

Login of registreer om te reageren
19-11-2017 om 13:53 uur

@Edo
Welkom op het Longforum. Nogmaals dank voor je melding over de spam. Spam wordt hier genadeloos verwijderd, maar de crew is niet altijd 24/7 online en dan helpt het enorm als onze gebruikers ongewenste dingen melden. De crew krijgt dan een melding en er wordt z.s.m. ingegrepen. Nogmaals dank voor het rapporteren!

Login of registreer om te reageren
16-12-2017 om 14:49 uur

Ik heb zelf ooit ook op COPD gold 3 gezeten en met fysio gym ging ik steeds zwaarder worden, ondanks dat ik de voorgaande tientallen jaren vrij constant bleef. Zo raadde de fysio mij aan om naar een diëtiste te gaan; dat kon met een verwijsbriefje. Dat heeft mij best wel geholpen, die kwam met uitgerekende recepten en hield ook regelmatig mijn gewicht en vetpercentage bij. Je moet nl. uitkijken dat je niet te erg gaat afvallen, dat schijnt vaak samen te gaan met COPD. Of als je zelf aan het afvallen bent, moet je wel voldoende bouwstoffen binnenkrijgen. Dat kan de diëtiste je allemaal vertellen.

Login of registreer om te reageren
16-12-2017 om 15:21 uur

Dag Edo,
Die slaapproblemen, waardoor worden die precies veroorzaakt?
Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met roken (sommige weten hier hoe) en had ook wat overgewicht.
Naast de COPD (1-2) heb ik ook last van apneu. Ik had geen probleem met inslapen. Wel met doorslapen.
Uit het slaaponderzoek bleek dat mijn diepe slaap te onrustig was.
Ik heb daarvoor gabapentine gekregen en dat is iig. voor mij een wondermiddel.
Ik slaap als een blok en heb geen bijwerkingen en het schijnt niet verslavend te zijn.
Slecht slapen is een ramp dus kaart dit medicijn eens aan bij je huisarts of longarts.
Misschien is het wat voor jou.
Gr, Lex

Login of registreer om te reageren
30-12-2017 om 23:22 uur

Hallo Edo,

Bij AH te koop halve liter drinkyoghurt met 0% vet, verschillende smaakjes.

Ik vond het even wennen, maar is gemakkelijk in te nemen.
En een van de weinige dingen waar ik niet allergisch op reageer.

Het merk begint met Opti... (Mag denk ik geen reclame maken :-$ )

Login of registreer om te reageren
03-01-2018 om 09:07 uur

Hallo Allemaal.

Allereerst voor iedereen De beste wensen voor dit net verse 2018.
Mijn naam is José, ik weet ook al langere tijd dat ik COPD heb maar vind het nu echt belangrijk om ervaringen uit te wisselen en nieuwe ideeën op te doen.

En eindelijk............eindelijk ben ik sinds 28 december gestopt met roken.
Ik had het al zo vaak geprobeerd, maar steeds weer mis gegaan.
Nu heb ik voor het eerst ook echt het gevoel dat het gewoon klaar en afgelopen is.

Warme groet.

[quote]Houden van....begint bij Jezelf./quote]

Login of registreer om te reageren
13-01-2018 om 20:00 uur

Ik gebruik nu melatonine 5 mg ( bestel het via internet) geen bijwerkingen en beter slapen ...succes

Login of registreer om te reageren