Licht in het hoofd bij longontsteking

06-11-2017 om 21:04 uur

Dag allemaal,
Het is heel lang geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Heb nu een vraag. Ruim 3 weken geleden was ik verkouden, niet ziek, geen koorts toch griepprik gehad. Avond na de griepprik niet fit, vroeg naar bed. ''s Morgens tijdens ontbijt werd ik heel naar en viel flauw. Huisarts kwam kon niets vinden. Volgende dag het zelfde, ha verwees naar spoedeisende hulp. Longfoto, CT-scan, niets gevonden. Dit was op een donderdag, vrijdag ging redelijk, zaterdag erg ziek. Zondag ziek, maandag ha, longontsteking. Een week antibiotica gehad, na 3 dagen antibiotica ging het eindelijk iets beter. Ik weet dat herstel lang kan duren maar ik ben nu al 3 weken lang erg licht in mijn hoofd, niet echt duizelig maar zweverig. Vandaag duurde het de hele dag, vaak is het ''s middags minder of heb ik er geen last van. Elke morgen na het ontbijt ga ik eerst weer een kwartiertje of langer op de bank omdat ik me dan niet fit voel.
Mijn vraag is, hoort dat lichte zweverige gevoel bij een longontsteking?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Hinke

Login of registreer om te reageren
06-11-2017 om 21:07 uur

Sorry zie dat dit bij een heel verkeerd topic staat. Mocht iemand het kunnen aanpassen graag, anders kijk ik morgen of ik dat zelf kan doen.

Login of registreer om te reageren
07-11-2017 om 07:46 uur

Nogmaals excuus dat ik dit hier heb geplaatst. Ik denk dat ik zelf ondertussen ook al de oplossing heb voor mijn 'lichte' hoofd. Waarschijnlijk heb ik weer BPPD. En ik zie helaas geen mogelijkheid deze berichten zelf te verwijderen. Mocht een moderator dit kunnen doen dan graag.

Groet, Hinke.

Login of registreer om te reageren
07-11-2017 om 08:58 uur

Inmiddels heb je de oorzaak gevonden? Ik vind het niet zo gek als je zo ziek bent en je voelt je dan licht in je hoofd. Ben je bekend met (te) lage bloeddruk misschien?
Wel een beetje vreemd dat op de foto niets te zien was en 3 dgn daarna krijg je a.b. voor een longontsteking, kan die zo snel ontstaan, weet iemand dit?
Maar longontsteking is een serieuze aandoening die veel energie vraagt van je lichaam. Neem rust en tijd om te herstellen. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
10-11-2017 om 08:58 uur

Dank je Thirza voor je reactie. Gelukkig gaat het ondertussen wel wat beter, nog niet 100%. 's Morgens heb ik nog altijd moeite om op gang te komen, licht hoofdpijn en nog steeds regelmatig zweverig. Mocht dit volgende week niet echt beter zijn dan ga ik weer naar de ha. Dan is het 4 weken geleden dat alles begon. Maar ik hoop dat alles dan een stuk beter is. Bloeddruk is 3 weken geleden steeds gecontroleerd en was goed.
En inderdaad vergt een longontsteking nogal wat heb ik gemerkt. Dus ik neem regelmatig pauzes.

Login of registreer om te reageren
11-11-2017 om 09:46 uur

Hiske, bloeddruk is een momentopname. Als hij bij de dokter goed was (wat is goed??) kan hij een uur later thuis te laag of te hoog zijn.
De hoofdpijn kan ook meerdere oorzaken hebben.
Zet er minimaal 6 weken voor, maar het kan ook langer duren.
Groetjes.

Login of registreer om te reageren
15-11-2017 om 15:14 uur

Dank je Thirza. Ik zal eerst maar eens geduld doen. Op dit moment nog steeds 's morgens veel moeite om op gang te komen. Na ontbijt en aankleden moet ik eerst weer even een kwartiertje liggen, heel vreemd maar daarna gaat het goed. Tussen de middag lig ik ook altijd nog zo'n 3 kwartier en daarna kan ik wel weer wat dingetjes doen, geen zwaar werk en niet bukken. Het is vooral mijn hoofd, nek en schouders waar ik nog steeds last van heb. Nou ja, geduld dus..... en lichte oefeningen.

groetjes, Hinke.

Login of registreer om te reageren
15-11-2017 om 21:03 uur

@Hiske
Hopelijk gaat het steeds beter. We zouden je topic kunnen verplaatsen naar Acute Longziekten maar gezien de onduidelijkheid over de oorzaak van je klachten denk ik dat deze plaats (Longen algemeen) wel goed is. Zonodig verplaatsen de moderators je bericht wel. Geen excuses nodig. Berichten worden in principe niet weggegooid, bovendien bevatten je berichten wel degelijk nuttige informatie. Geen zorgen dus, gebruik je energie liever om beter te worden.

Login of registreer om te reageren
16-11-2017 om 17:06 uur

Dank je Reuzenkakatoe.

Wat mijn klachten betreft vind ik het nog steeds vreemd dat ik meer last heb van mijn hoofd (hoofdpijn, vooral bij bukken) en dat ik 's morgens net uit bed na een halfuurtje al weer een kwartier op de bank lig, dus blijf ik me afvragen kan dat van een longontsteking komen. Maar goed, ik merk dat ik toch nog niet helemaal fit ben. Dus zoals ik al bij Thirza zei, zal ik vast nog geduld moeten hebben en mij proberen er niet druk om te maken. ;))

Login of registreer om te reageren
21-11-2017 om 15:30 uur

Dank voor je reactie. Ik heb je ervaringen gelezen. Ik denk dat de klachten van mijn hoofd niet rechtstreeks te linken zijn aan de griepprik. De klachten begonnen zo'n 4-5 dagen later en nu na bijna 5 weken gaat het de ene dag beter dan de andere. Het ging de afgelopen dagen vrij goed maar vandaag weer even niet. Dus ik modder nog even door.

Login of registreer om te reageren