auto op aardgas

01-11-2017 om 15:50 uur

hallo,
heeft iemand ervaring met rijden in een aardgas auto en copd.
het is namelijk zo dat sinds ik rij in een aardgasauto voor mn werk(8 uur per dag in een afgesloten auto), ik copd symptomen heb gekregen. in eerste instantie alleen snachts , wakker worden vanwege hoesten. en inmiddels na 5 maanden ook last hebben van te kort aan adem overdag. of moet ik het toch weiden aan het feit dat ik gerookt heb. (ben nu 2 weken gestopt met roken) met andere woorden , help!. bloedonderzoek is oke, longfoto ook, maar ondanks de puffers ben ik nog steeds benauwd.
dus mijn vraag is, is er onderzoek gedaan naar copd en aardgas. en dat in auto's waar geen raam open kan. of moet ik me er bij neerleggen dat in 5 maanden tijd van alleen snachts last hebben van hoesten, daarna last krijgen van ademtekort overdag dat dat bij copd hoort.
groeten monique

Login of registreer om te reageren
01-11-2017 om 18:32 uur

Als je pas zo kort bent gestopt met roken gaat het lichaam beginnen met de grote schoonmaak.
De trilhaartjes in je luchtwegen komen weer tot "leven" en proberen alle opgehoopte troep naar buiten te werken. Daarbij zit veel slijm dat opgehoest moet worden. Het is heel normaal dat je door te stoppen met roken kortademiger wordt. In sigaretten zitten nl. luchtwegverwijders. Die krijg je nu niet meer binnen dus kun je wat benauwder worden. Echter als het goed is moet dat na verloop van tijd beter worden. Zo niet.........richting huisarts!

Login of registreer om te reageren
08-11-2017 om 20:41 uur

Dank voor de reactie.
Groet moniwue

Login of registreer om te reageren