Herstellen na longembolie

29-10-2017 om 14:54 uur

Hallo, ik heb een vraag over het herstellen na een longembolie. Ik heb afgelopen april een dubbelzijdige longembolie gehad met meerdere stolsels. Ik heb toen voor 3 maanden bloedverdunners (xarelto) gehad. Nu ben ik dus een half jaar verder, maar ik blijf maar moe en heb nog steeds geen conditie.. Ik wandel bijna elke avond een uurtje en verder doe ik alles op de fiets, maar het lijkt wel of de vermoeidheid ed maar niet overgaat. Heeft iemand hier ervaring mee?? Lang duurt het ongeveer voor de vermoeidheid wilt verdwijnen en je weet een beetje conditie op gaat bouwen?? Of heeft er hier iemand tips om mijn conditie weer wat op pijl te krijgen???

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 16:49 uur

Ik heb geen antwoorden voor je heb zelf nu meerdere longembolieen .als er hier tips komen misschien heb ik er dan ook wat aan.
Sterkte met je herstel....

Login of registreer om te reageren
20-11-2017 om 18:15 uur

Ik heb omwille van longkanker een longkwab moeten laten wegnemen in maart 2013, daardoor was ik al heel vermoeid, en vaak ook kortademig. Een jaar later heb ik massale longembolieën met longinfarcten gehad in beide longen.
Ik doe 4 voormiddagen per week cardiotraining bij de kinesist om mijn conditie zo goed mogelijk te houden. Cardiotraining is fietsenop een hometrainer, een loopband, een roeitoestel, een step,....
Mijn conditie is nog steeds niet goed, maar ik merk wel een heel groot verschil als ik een tijdje minder train. Dan is mijn rusthartslag snel hoger. Als ik goed train daalt mijn rusthartslag.
Maar, een trap doen blijft een zware karwij, ik ben buiten adem als ik boven kom. Ook een douche nemen is een zware inspanning. Ik heb ondertussen een douchestoeltje, en in plaats van me af te drogen doe ik een badjas aan, en leg me even neer. Als ik weer op adem ben droog ik me dan af. Zo is het een stuk minder vermoeiend.
Veel moed!

Login of registreer om te reageren
22-11-2017 om 15:23 uur

Het heeft bij mij een jaar geduurd voordat ik weer terug op conditie was.
Ik ben mezelf blijven uitdagen al was dit niet altijd makkelijk met nog 3 kinderen om me heen.
je moet goed aan jezelf denken. soms de grenzen verlengen maar ook zeker naar je lichaam luisteren en op tijd stop zeggen. De tijd zal het leren. succes. Ik denk dat je zo heel erg goed bezig bent. geef het wat tijd. ik hoop dat je je snel wat minder vermoeid voelt

xx

Login of registreer om te reageren