Kim - Longembolie na bevalling

27-10-2017 om 18:34 uur

Hallo!
Ik ben Kim, 31 jaar en vorige week bevallen van mijn 2e kindje. In de kraamweek werd ik steeds vermoeider. En uiteindelijk kreeg ik pijn op de borst. Na onderzoek bleek dit een longembolie te zijn. Ik was enorm opgelucht dat er een diagnose gesteld kon worden na diverse onderzoeken en uiteindelijk een CT scan. En hoopte vooral dat de hevige pijn snel weg zou gaan. En veel verder dan dat lag mijn focus deze dagen niet.
Gisteren ben ik ontslagen uit het ziekenhuis. En ik merk dat het inmiddels een beetje begint te landen. Dat ik, nu ik vandaag wat dingen lees over longembolie, me pas realiseer wat het inhoudt en ik hier enorm onzeker van wordt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En die me iets meer kan vertellen over de tijd die zal komen? En een verwachting qua herstel?

Super bedankt!
Groetjes, Kim

Login of registreer om te reageren
28-10-2017 om 09:01 uur

Welkom Kim! Wat een ellendige start na de geboorte van je kindje!
Als eerste gefeliciteerd met je kindje,hopelijk kun je er ook van genieten.
Ik heb geen antwoorden voor je, het lijkt mij heftig om zoiets mee te maken, ik zou ook een gesprek aanvragen bij evt je huisarts/longarts voor antwoorden.
Een moeilijk begin is het wel, ik hoop dat je je vlug sterker voelt.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
28-10-2017 om 13:51 uur

Hoi Kim, wat goed om met deze vragen snel te komen! Het lijkt me heel heftig voor je zeg. Een kindje krijgen vergt zo en zo al veel van je energie. Ik raad je aan net als Jolien om hier zéker nog een keer voor langs de huisarts/longarts te gaan. Zelf is mijn astma enorm toegenomen tijdens mijn zwangerschap. Ook met ziekenhuisopname, hoge doseringen medicijnen en prednison etc. (normaal heel weinig tot geen last van astma). Het is zo'n heftige tijd geweest dat de tijd na mijn bevalling enorm zwaar was. En ik raad je aan er niet mee te blijven lopen. Het is normaal dat je weet wat er gebeurd is en wat je kan verwachten! Duidelijkheid geeft rust! En dan kan je ook veel meer van je kindje genieten!! Ik hoop dat je gauw opknapt!

Login of registreer om te reageren
24-11-2017 om 06:38 uur

Hallo Kim,
Ik heb zelf in mijn kraambed een longembolie gehad. Nu het na je bevalling is heb je wel een duidelijke oorzaak. Dat wil niet zeggen dat je je nu niet onzeker voelt. Ik ben inmiddels 4 jaar verder en had eigenlijk na 1 jaar al geen klachten meer. Dit is met de duidelijke ups en downs gepaard gegaan. Het heeft tijd nodig, je hebt ook nog de nodige hormonen in je lichaam wat het er niet makkelijker op maakt. Ik weet niet of je facebook hebt maar er is een site waar je je kan aanmelden. Hier zitten allemaal lotgenoten waar je je vragen kan stellen.

als je vragen hebt mag je mij altijd een berichtje sturen.
Sterkte, Dorianne

Login of registreer om te reageren