Gebruik van Ventolin als voorbereiding van de overige medicatie

23-10-2017 om 16:34 uur

Dag beste lezers. Ik heb een vraag die ik aan jullie wil voorleggen. Mijn vaste longverpleegkundige is er niet en ik heb een vervanger gekregen. Zij adviseerde mij om eerst Ventolin te gebruiken omdat dat ervoor zorgt dat mij de luchtweg gelijk verwijd wordt. Daarna kan ik seretide (combinatie van langwerkende luchtwegverwijder en ontstekingsremmer) gebruiken. Door het gebruik van Ventolin kan seretide beter worden opgenomen. Van de andere longverpleegkundige heb ik begrepen dat Ventolin niet standaard gebruikt moet worden, alleen maar als het nodig is. Kennen jullie dit gebruik van Ventolin? Hoor het graag.

Login of registreer om te reageren
23-10-2017 om 16:53 uur

Ik heb een tijdje standaard airomir (soort ventolin) gepuft voor mijn ontstekingsremmer, op advies van de longarts.

Als je nu het gevoel hebt dat het goed gaat met de seretide zonder vooraf ventolin dan zou ik het niet standaard doen (tenzij je arts dat natuurlijk voorschrijft). Als het met alleen seretide niet helemaal lekker gaat, is dit wel iets om te proberen.

Login of registreer om te reageren
23-10-2017 om 21:08 uur

ben het helemaal met Daantje eens.
is het advies van je longarts om ventolin af en toe te gebruiken dan is het niet slim om voordat je seretide neemt de ventolin altijd te pakken. Ben je verkouden of benauwd kun je het wel doen.
gebruik je ventolin dagelijks op advies van de longarts dan is het wel wijs om het voor de serevent te gebruiken

Login of registreer om te reageren