Hyperventilatie of toch aandoening?

20-10-2017 om 14:51 uur

Ik ben een vrouw van 22 jaar en Ik ben sinds maandag avond ineens heel benauwd t9en ik de trap op ging lopen. Ik was denk ik net paar uur thuis vab een weekend naar brabant om daar te schilderen buiten. Ik wilde gaan slapen maar merkte dat die benauwdheid bleef dus kon niet echt slapen en raakte in paniek waardoor ik trillerig werd enz. Nu is de benauwdheid er nog steeds. Ik merk nog geen verbetering. Ik ben gister naar de huisarts geweest en ze kon niks horen aan me longen. Ook mijn zuuestof was 100% oftewel gewoon goed. Toch heb ik het gevoel dat er iets vernauwd is in me luchtwegen. Ze zei wel dat mijn luchtwegen gevoelig kunnen zijn en gaf ze me ventolin. Die ventolin helpt echter niet helaas. De benauwdheid is constant aanwezig dus het is geen aanval zover ik weet. Het blijft gewoon aanhouden. Ik ben niet per se moe en die hyperventilatie achtige klachten lijken weg te zijn al span ik me spieren nog wel erg aan(schouders en rug en nek). Soms heb ik een opgeblazen gevoel alsof me ribben omhoog gedrukt worden. Dat probleem heb ik wel eens eerder gehad toen ik 12 was. Ik dacht later dat het paniekaanvallen waren omdat mijn moeder ernstig ziek was. Kan hyperventilatie constant aanhouden? Ook als ik denk rustig te zijn?.

Login of registreer om te reageren
20-10-2017 om 14:56 uur

Oja en als ik ademhaal komt er ook een beetje een benauwend geluid en gevoel. Niet perse piepen maar wel vernauwend.

Login of registreer om te reageren