Peter Wijchen

20-10-2017 om 13:05 uur

Ik heb COPD gold2 krijg of heb ik altijd automatisch recht vanaf mijn 21ste behandeling vanuit de basis verzekering op onbeperkt fysiotherapie of ben ik afhankelijk van de beoordeling van de fysiotherapeut om hiermee al of niet onbeperkt mee door te kunnen gaan? Bepaalt hij dat? Wat als ik het hier niet mee eens ben als ik vind dat verdere behandeling zeer wenselijk is gezien mijn klacht/conditie? Ik voel me namelijk beter als ik begeleid fysio doe.

Login of registreer om te reageren
21-10-2017 om 23:14 uur

Welkom Peters, ik denk dat je een soort verwijzing moet hebben van je longarts of huisarts,althans bij mij heeft de longarts dat gedaan. de fysio bepaalt niet wat je vergoedt krijgt dat is de zorgverzekering. Sommige fysio's kunnen er wel voor kiezen te melden dat het niet nodig lijkt,maar de long of huisarts bepaalt lijkt mij.
En de zorgverzekering hanteert vlgs mij nog steeds de "lijst borst" daar valt copd onder, ik dacht te weten dat je nu vanaf copd 2 fysiofitness vergoedt kunt krijgen vanaf de 21e behandeling, ze zullen ook naar de cijfertjes van je longfunctie kijken.
Ik zou informeren bij je long of huisarts en evt je zorgverzekering.
Groetjes en succes, Jolien

Login of registreer om te reageren