Zorgen

20-10-2017 om 11:37 uur

Hallo, ik heb de diagnose hyperreactieve longen.
IK heb hier jaren heel veel last van gehad en had de ene infectie na de ander, op advies vd longarts zijn toen ( 20 jaar geleden) mijn keelamandelen verwijderd, dit pakte goed uit, de infecties werden beduidend minder, ik gebruik nu al weer jaren alvesco.
Echter januari 2017 kreeg ik een enorme luchtwegontsteking, en op dit moment weer een waarvoor ik een kuurtje heb.
Moet ik mij zorgen maken of is het van belang een ander luchtweg beschermer te nemen omdat deze mogelijk niet meer werkt?
Op dit moment ben ik nog erg kortademig , zeker als ik wat doe, en blijf ik slijm opgeven.

Vriendelijke groet wilhelminajohanna.

Login of registreer om te reageren
24-10-2017 om 08:07 uur

Beste wilhelminajohanna.

Klachten als kortademigheid, slijm opgeven en vaak ook moeheid komen veel voor bij een flinke luchtwegontsteking. En soms houden de klachten best lang aan.Zeker een goed punt om met je arts te overleggen of de alvesco ( en dosis) nog het beste medicijn voor je is. Zeker omdat je dit jaar voor de tweede keer klachten kreeg. Soms kan stress, langdurige drukte ect. ook bijdragen aan een terugkerende ontsteking. Beterschap en neem de tijd om goed te herstellen.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren