Feestje na longontsteking

17-10-2017 om 18:51 uur

Hoi,
Ik heb afgelopen week een longontsteking gehad, waarbij ik antibiotica 5 dagen had en zondag dat als laatste keer heb genomen. Nu gaat het erg goed met me en alleen nog wat last van mijn rug en mijn conditie is wat laag, maar dat ben ik weer aan het opbouwen. Nu heb ik zondag een feestje dat de hele nacht doorgaat en ik vraag me af of ik daar nu naartoe kan.
Alvast bedankt

Login of registreer om te reageren
17-10-2017 om 18:53 uur

Misschien ben ik hier te oud voor, maar je kunt toch eerder naar huis gaan? Waarom zou je persé tot het einde moeten blijven als je net zo ziek bent geweest? Na een longontsteking heb je langer nodig om weer geheel hersteld te zijn!

Login of registreer om te reageren
17-10-2017 om 19:14 uur

Naja, het feest is meer een festival dus het gaat er niet echt om om tot het einde te blijven. Is een techno festival. Maarja, verstandig is het niet maar zou het wel kunnen zonder ernstige gevolgen?

Login of registreer om te reageren
17-10-2017 om 19:45 uur

Ik zou het niet doen maar ik weet hoe moeilijk dit soort dingen zijn.

Login of registreer om te reageren
17-10-2017 om 19:57 uur

ben je bekend met een longziekte? dan heb je kans dat je longziekte meer op gaat spelen omdat je over je grenzen gaat. ik zou het dan niet doen, hoe vervelend ook.

Ben je niet bekend met een longziekte en voel je je goed, de dag erna vrij? Dan kan ik me voorstellen dat je wel gaat. en de naweeen (moe hoesten) voor lief neemt

Login of registreer om te reageren
17-10-2017 om 22:56 uur

Je bent duidelijk goed op de hoogte en je probeert een risicoinschatting te maken. Je begrijpt de mogelijke consequenties. Als je gaat, zorg dan tenminste dat je naar huis kan als het te zwaar wordt, en ik zou de pillekes die bij dit soort evenementen horen deze keer niet nemen als ik jou was. Zodat je eventuele alarmsignalen van je lichaam kan voelen.

Login of registreer om te reageren
18-10-2017 om 07:36 uur

Lijkt me geen goed idee.
Zonder de longontsteking moet ik s'avonds vaak werken.
Inspannend en vermoeiend en dat merk je de in de nacht en de dag die daarop volgen.
Eerst conditie opbouwen en dan feesten.

Login of registreer om te reageren
18-10-2017 om 10:42 uur

Een hele nacht doorhalen lijkt mij best veel, maar ligt ook aan je conditie natuurlijk.
Ik denk dat je zelf het beste kunt inschatten wat je aan kunt.
Meestal wil je heel graag en hoop je dat iedereen zegt:doen :), goed naar je lijf luisteren is het beste en een tip;ik zou ook niet veel of geen alcohol nemen dat maakt je weerstand lager.
Groetjes en als je gaat, geniet ervan! Jolien

Login of registreer om te reageren
18-10-2017 om 19:56 uur

Je stelt de vraag dus er is twijfel, ik heb door een hoop vallen en opstaan geleerd, bij twijfel niet doen. Echter kan ik, wij, niet voor je bepalen maar kan je wel iets ter overweging meegeven...

Je geeft aan dat dat je nog wat last van je rug hebt en dat je conditie nog wat laag is.
Dit houd in dat je weerstand ook nog laag is, dus veel vatbaarder.

Je wilt naar een omgeving gaan die voor een gezond persoon al zeer belastend is fysiek gezien. Drukte, warmte, rookmachines, de bass van de muziek, dansen, praten/ schreeuwen met elkaar, drank ect...en dat de gehele nacht. Dus ook uit je ritme. Zoveel mensen bij elkaar betekent ook veel bacteriën en virussen in een dampende ruimte.

Een gezond persoon mag hier al een dag of 2 van herstellen en kan hier ziek van worden, een kater daar gelaten. Laat staan iemand die nog klachten heeft. (Conditie en rug)

Denk niet ik ben met de antibiotica klaar dus ik ben beter...nope dan begint het echte herstel.

Het zijn moeilijke keuzes, zeker omdat je langnaar zo iets uitkijkt!

Succes met je keuze

Login of registreer om te reageren
18-10-2017 om 20:00 uur

Ik denk ook dat je je moet afvragen of je er nu wel volop van kan genieten. Mijn ervaring is dat als je net ziek geweest bent en weer onder de mensen komt, dat dat al tegen valt. Dat in combinatie met harde muziek, benauwde ruimte, licht/donker zou voor mij al snel teveel zijn.

Login of registreer om te reageren