Vernevelset schoonmaken

03-10-2017 om 14:14 uur

Hallo,

Ik heb de Philips InnoSpire Deluxe. Paar dagen geleden heb ik de tip gekregen om het niet met alcohol te desinfecteren maar met een magnetron sterilisator die voor babyflessen word gebruikt. Dit om de kosten te onderdrukken van de alcohol, het werkt beide evengoed namelijk. Alcohol moet ik zelf betalen en kost prijzig als je dat uittelt op een jaar tijd.

Mijn vraag is of nog meer mensen dit doen, zo ja op hoeveel watt en hoeveel minuten.

Login of registreer om te reageren
03-10-2017 om 16:19 uur

Van wie heb je die tip gekregen?

Ik weet van mijn werk in het ziekenhuis dat je voor het steriliseren van holle instrumenten een speciale autoclaaf nodig hebt. Ik zou dus goed informeren hoe dat zit met het desinfecteren van slangen enzo in de magnetron.

Login of registreer om te reageren
04-10-2017 om 14:40 uur

De slangen mogen niet schoongemaakt worden, dan alleen de buitenkant

Login of registreer om te reageren
08-10-2017 om 21:34 uur

Jouw vernevelapparaat ken ik niet, zitten daar metalen delen aan? Zoals een mesh?
Als alles kunststof is, kun je bijvoorbeeld een plastic schaal voor het steriliseren van babyflessen kopen.
Mijn magnetron gaat maar tot 850W, ik vul met ruim water zodat de onderdelen net niet in het water staan. Ik laat hem 20 minuten draaien, even af laten koelen en dan laat ik het verder aan de lucht drogen. Ik doe dit dagelijks. Bij ons zijn er wel onderdelen die niet in de magnetron mogen en die zet ik in een klein bakje alcohol. Wij krijgen het tot nu toe wel vergoed gelukkig, want het is heel duur.
Maar ik zou het even uitproberen, bijv. de eerste keren 12 minuten of zo en dan kijken wat er met het setje gebeurt.
Maar heb je dit apparaat op verwijzing van de longarts, van Mediq of zo?

De slangen moeten wel drooggeblazen worden he, en elk half jaar vernieuwd worden!

Login of registreer om te reageren
09-10-2017 om 00:40 uur

Ik heb het via de longarts gekregen van Mediq. Ik doe het nu in een baby flessen sterilisator in de magnetron op 700 watt 6 minuten. Naar mijn idee is dit denk ik tekort. Het kapje doe ik wel in alcohol. Als het setje nog niet droog is als ik moet vernevelen dan maak ik het droog met keukenpapier.

Login of registreer om te reageren
10-10-2017 om 07:49 uur

Ja dat is echt te kort. Is 700W het hoogste op jouw magnetron? Dan zou ik het setje minimaal 20 minuten laten draaien.
Het kapje (als het geheel plastic is) kun je ook gewoon mee laten draaien hoor.
Als je iets in de alcohol is dat ook aan regels gebonden.
Zo moet het liefst een glazen of roestvrijstalen bakje zijn, onderdelen eerst goed in een warm afwassopje - direkt na het sprayen - schoonmaken, laten drogen op schoon keukenpapier. Daarna minimaal 15 minuten geheel onder in de alcohol. Met een tang eruithalen en op schoon keukenpapier aan de lucht laten drogen, minimaal 6 uren. Die alcoholdamp is heel slecht voor je longen, als je die inhaleert.
Alcohol wekelijks verversen!
Ik gebruik daar zelf de Klok afwas voor, die heeft geen geur- en kleurstoffen.

Login of registreer om te reageren
10-10-2017 om 15:07 uur

Het kapje had ik in de magnetron sterilisator erin gedaan, toen is ie gesmolten. Dus doe nu alleen het kapje met alcohol. Mijn magnetron gaat idd maar tot 700 watt.

Ik zal eerst kijken met 1 setje of ie niet smelt, had het oude setje bewaard omdat ik een nieuw setje heb gekregen ivm smelten van het kapje.

Login of registreer om te reageren