Ook Maar Eens Voorstellen...

02-10-2017 om 10:32 uur

Al een paar maanden geregistreerd, maar alleen nog maar rondgekeken ...

Ik ben dus Hans, 63 jaar [ bijna 64 ] en woon in de kop van NH.

Al vele jaren longproblemen en gebruikte daarvoor ventoline.

Maar ongeveer 7 jaar geleden werd het echt te gek en naar een ziekenhuis gebracht omdat

ik bijna geen lucht meer kreeg.

Daar bleek dat ik nog ongeveer 55 % capaciteit heb [ wat volgens sommige van jullie veel is]

Ik kan alleen mijzelf maar de schuld geven van het zeer vele jaren roken van

minstens twee pakjes per dag en werken in een zeer rokerige omgeving !!

Ik ben echter sinds de opname van de één op de andere dag gestopt daarmee.

Met drie verschillende puffertjes kan ik mij redelijk goed redden, alleen is het accepteren

van het feit dat ik zeker veel minder kan, het ergste voor mij en het steeds maar

weer moeten uitleggen aan anderen omdat er niets uiterlijk te zien is natuurlijk Pfffff

Voorlopig laat ik het even hierbij en hoop een brok info en GEZELLIGHEID hier

aan te treffen hahaha

--

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 14:51 uur

Welkom op het longforum Hans, wens je veel sterkte en hoop dat je je ziekte snel zult accepteren. Dat maakt het een beetje dragelijker.

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 15:58 uur

Welkom op het forum! Het valt ook zeker niet mee om te accepteren dat je minder kunt,het went nooit vind ik.
Accepteren lukt bij mij wel maar omdat er niks anders op zit.
Wat goed dat je zo in 1 keer gestopt bent, daar mag je best trots op zijn.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 17:03 uur

---
@ Helene
@Jolien..

Bedankt voor jullie welkom !!

Ik vind het wel een beetje moeilijk als ik hier aan het "rond lezen " ben,

dat ik met ongeveer 55 % eigenlijk super veel lucht heb vergeleken met

anderen hier..

En toch heb ik het vaak erg benauwd :-S

---

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 17:53 uur

Hans, cijfertjes alleen zeggen niks hoor, ik ken mensen met 50 % die soms minder kunnen en het meer benauwd hebben dan mij, ik schommel tussen de 25-29%,nu blies ik 27 %
Het ligt er ook aan hoe je conditie is en hoe je je voelt, ben je veel verkouden of heb je ontstekingen erbij?
Er zijn geen 2 dezelfde mensen met copd, welke longfunctie dan ook, dat heb ik inmiddels wel door.
En omdat je aan de buitenkant niks ziet, totdat je in beweging komt dan zien ze t happen vaak wel naar lucht.
Ik heb een scoot en een rolstoel voor dagjes uit en ik zie nog steeds mensen verbaasd kijken wanneer ze dit horen of zien, dan zeggen ze;als je zo zit, beetje opgemaakt en al, gezellig kletsend en "mooie kleertjes" aan dan oogt het heel gezond.
Schijn bedriegt....want thuis na een middagje weg, ben ik een groezelige vaatdoek ;)
Benauwd hebben valt niet aan cijfertjes af te lezen,jouw klachten zijn net zo vervelend als bij een ander.
Sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 18:05 uur

---
Bedankt voor je bemoedigende woorden....het is idd per persoon en ook

per dag verschillend en als mensen mij dan zien gaan met mijn toch

wel een beetje "stoere" uiterlijk, snappen ze er niets van... :-?

---

Login of registreer om te reageren
02-10-2017 om 18:13 uur

Hahaha, een stoer uiterlijk gaat goed samen met copd!:) Ook al zijn we ziek, we mogen wel ons zelf zijn, ook uiterlijk!
Een beetje stoerheid moeten we ook hebben want er zijn dagen bij dat het een gevecht is om een beetje lucht.

Login of registreer om te reageren