Vraag over benauwdheid ,waarschijnlijk tgv luchtweginfectie

16-09-2017 om 13:37 uur

Beste longarts,
Sinds 14 dagen heb ik last van benauwdheid, ook slijm op hoesten soms groen, voordat mijn neus en keel dicht zitten. Niet normaal kunnen eten en drinken door de benauwdheid. Vier kilo afgevallen daardoor.
Ook slapen ging niet goed . Werd steeds wakker met ademtekort alsof ik stikte .
Ondertussen drie huisartsen gezien, de ene zegt dat het een luchtweginfectie is, de andere zegt van niet omdat ze bloed hebben geprikt en in mijn bloed niks te vinden is.
Als ik op internet zoek zie ik de symptomen van luchtweginfectie hij overeenkomen met de symptomen waar ik last van heb

Maar volgens de huisarts valt het allemaal wel mee en is het gewoon hyperventilatie .

Ik weet het niet meer. Wat kan het nou zijn . En kan het bij een luchtweginfectie voorkomen dat je zo benauwd bent ???

Verder is mijn vraag of een longfoto zin heeft
De huisarts stelde net voor om van mijn gezeur af te zijn. Maar volgens haar heeft toch allemaal geen zin om deze te laten maken

Iets om het slijm op te lossen krijg ik ook niet .. ze wil dit niet geven

Wat kan ik? Voel me echt een einde raad, aan het eind van krachten, slaaptekort en niet goed gegeten....
De wanhoop nabij....

Met vriendelijke groet,
Esther.

Login of registreer om te reageren
19-09-2017 om 07:23 uur

Beste Esther,

Wat vervelend dat je last hebt van je luchtwegen. Mooi dat er nu toch besloten is om een longfoto te maken, met name ook om dingen uit te kunnen sluiten. In de tussentijd kun je zelf bij de apotheek of drogist een slijmoplosser kopen.
Als er inderdaad sprake is van hyperventilatie lijkt het me verstandig hier iets mee te doen. Een fysio- of ademhalingstherapeut kan je hierbij helpen.
Zorg goed voor jezelf en neem voldoende rust. Sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
11-01-2018 om 06:10 uur

Hoi Esther. Ik heb ook regelmatig een luchtweginfectie, en eentje pas achter de rug, heel veel hoesten en koorts en benauwd zijn. Hen daarvoor een antibiotica kuur en prednison gehad ook een puffer sarbutol, puffer helpt goed, vraag je huisarts om medicatie!! Beterschap!

Login of registreer om te reageren